رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور از آغاز طرح امداد زمستانی از 20 آذر تا 21 اسفند ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ دکتر محمدتقی طالبیان در نشست هماهنگی طرح ترافیکی زمستان 92 که در در سالن همایش پلیس راهور ناجا با شرکت مدیران پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا،سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی و سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، ضمن اعلام این خبر گفت: نظر به نزديك شدن فصل زمستان، افزایش برودت هوا، بار باران و برف به ویژه در مناطق سردسیر کوهستانی و برف گیر  و افزايش حوادث جاده اي در گردنه هاي اصلي، پرتردد،‌ حادثه خيز و برف گير كشور و همچنین احتمال بروز حوادث غیرمنتظره همانند ریزش کوه، سقوط بهمن، آب گرفتگی و انسداد راه ها، كاهش زمان رسيدن به بالين بيمار و افزايش امنيت خاطر مسافرين حضور پررنگ نيروهاي اورژانس و ارائه خدمات مطلوب فوريتهاي پزشكي به مسافرين و هموطنان عزيز و افزايش رضايتمندي مردم امري ضروري است كه در اين راستا طرح امداد زمستاني همچون سال هاي گذشته، از تاريخ 20 آذر ماه آغاز و تا 21اسفند ماه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در این زمینه مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی جلساتی متعددی  با ارگان های دخیل در امر امداد و نجات ( پلیس راه، هلال احمر، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای) برای بررسی فصول مشترک همکاری فی مابین برگزار می کند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فورتیهای پزشکی کشور در ادامه افزود:  هدف از اجرای طرح امداد زمستانی، کاهش مرگ ومیر و معلوليت هاي ناشي از حوادث ترافيكي و سرما درشهرها و جاده ها، ايجاد هماهنگي بين بخشي با سازمان هاي درگير در طرح، کاهش زمان رسیدن بر بالین بیمار يا مجروح است.

دکتر طالبیان ايجاد هماهنگي بين مراكز خدمات فوريتهاي پزشكي پيش بيمارستاني و بيمارستاني در سطح كشور، ارائه خدمات مطلوب پزشکی به مسافرین و امدادرسانی درزمستان به حادثه دیدگان حوادث ترافیکی ومحیطی، افزایش پوشش امداد جاده ای درنقاط برف گیر و حادثه خیز را از دیگر اهداف اجرای طرح زمستانی بیان کرد.

 وی در ادامه گفت: در این راستا علاوه بر استقرار تمامی آمبولانسهای اورژانس 115 ، ‌تمامي پايگاه هاي اورژانس  115 و همچنين پايگاه هاي امداد هوايي برای ارائه خدمات پزشكي به افراد حادثه ديده نيز در آماده باش كامل قرار دارند. همچنين  آمبولانس هاي 4WD  موجود در مراكز آماده و به تجهيزات فني زمستاني مانند زنجير چرخ مجهز شده اند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فورتیهای پزشکی کشور افزود: برنامه ريزي لازم برای فراخوان نيروهاي خارج از شيفت جهت مقابله با شرايط بحراني مرتبط با سرما و برف‌ صورت گرفته است.

وی در ادامه گفت: همچنین تدابير لازم جهت ذخيره مواد غذايي،‌ دارو و وسايل گرمايشي در پايگاه هاي مستقر در گردنه هاي برف گير انجام گرفته است، به طوري كه این پايگاههاي بتواند به عنوان سرپناه مورد استفاده در راه ماندگان قرار گيرند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار