نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: حماسه زینبی (س) را باید در سطح کشور احیا کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان.، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی در همایش طلایه‌داران حماسه زینبی (س) در زاهدان افزود: حضرت زینب (س) مادر عاشوراست، نهضتی که امام حسین (ع) آن چنان عمیق و وسیع و ماندگار، با آن همه شکوه و زیبایی، از مدینه تا مکه و از آنجا تا کربلا، آورد و سرانجام از اول محرم سال 61 هجری قمری تا روز عاشورای همان سال در سرزمین کربلا شکل گرفت و به ثمر رسید.

امام جمعه زاهدان عنوان کرد: پیروزی نهضت عظیم حسینی (ع) مرهون زحمات و تلاش‌های بی وقفه زینب کبری (س) بوده و ویژگی‌های خاص این بانوی بزرگوار در اسارت، سبب شد که این نهضت جاوید و ماندگار مانده و به سرمنزل مقصود برسد.

مدرس حوزه علمیه مشهد نیز در این مراسم ابراز داشت: در اسلام زنان چون مردان در بیشتر مسائل اجتماعی و فعالیت‌های گروهی ممنوع نشده‌اند بلکه طبق تعالیم مسلم قرآنی و حدیثی، مسئولیت‌های اجتماعی به طور یکسان متوجه مرد و زن است.

طاهره محمدیان افزود: اهمیت خانواده بر کسی پوشیده نیست، محوریت و نقش حیاتی و زیربنایی آن در تربیت نسل، سامان بخشی به فکر اعصاب افراد خانواده و از آن جمله مرد، تشکیل هسته اصلی جامعه روشن است.

این مدرس حوزه علمیه مشهد با اشاره به اینکه حضرت زینب (س) الگوی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است اضافه کرد: زندگی اهل بیت عصمت و طهارت(ع) راهنمای بسیار روشنی است برای کسانی که بخواهند به بهترین حیات دنیوی و اخروی دست یابند.

وی گفت: جایگاه زن و خانواده، جایگاه بسیار روشنی بوده که تحقق خواسته اسلام در خانواده یک امری است که به راحتی حل نمی‌شود.

محمدیان افزود: نقش بانوان به تأسی از حضرت زینب(س) در دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی بسیار حائز اهمیت است./س
انتهای پیام/
برچسب ها: احیا ، حماسه ، زینبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.