مديرعامل شركت فرودگاه‌هاي کشور با اشاره به رشد 8 و دو دهم درصدي پروازهاي عبوري از آسمان كشور گفت: در هشت ماه نخست پارسال يكصد و پنج هزار و 952 پرواز عبوري انجام شد كه امسال به 114 هزار و 661 پرواز رسيده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شركت فرودگاه‌هاي کشور، محمود رسولي‌نژاد گفت: در سال جاري، 275 هزار و 547 پرواز داخلي، خارجي، عبوري و ساير انجام شده كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته چهار هزار و 821 پرواز افزايش نشان مي‌دهد.

مديرعامل شركت فرودگاه‌هاي کشور پروازهاي داخلي در هشت ماه سال جاري را 110 هزار و 516 پرواز اعلام  كرد و افزود: پروازهاي داخلي نسبت به مدت مشابه سال گذشته با حدود 2 درصد كاهش روبرو بوده است.

مديرعامل شركت فرودگاه‌هاي کشور  خاطرنشان كرد: در آبان ماه نشست و برخاست هاي پروازهاي بين‌المللي کشور نسبت به مدت مشابه پارسال 12 و نيم درصد رشد داشته است.

وي درباره بدهي شرکت هاي هواپيمايي به شركت فرودگاه‌ها گفت: اراده‌اي که در اين زمينه از شركت‌هاي هواپيمايي انتظار داشتيم وجود ندارد و هفته گذشته جلسه‌اي با ايرلاين‌ها داشتيم و شركت هواپيمايي جمهوري اسلامي به دليل دولتي بودن خوش حساب‌تر است.

رسولي نژاد با اشاره به اينكه 450 ميليارد تومان پروژه در ساير فرودگاه‌ها (غير از فرودگاه امام خميني) داريم، گفت: 150 ميليارد تومان طرح را به زودي بهره برداري مي کنيم.

مديرعامل شركت فرودگاه هاي کشور با اشاره به عمليات حج تمتع در سال 92 اظهار داشت: امسال عمليات رفت و برگشت با ميانگين تاخير كمتري انجام شد واميدواريم با توجه به توافق ها در سال هاي بعد وضع بهتري داشته باشيم.

رسولي نژاد درباره توقف عمليات عمراني در فرودگاه امام خميني (ره) گفت: حدود يك ماه پيش وزير بازديد 10 ساعته اي را از مجموعه فرودگاه امام خميني (ره) داشت و به دليل پيشنهادهايي که ارائه كرد تغييراتي در نقشه ساخت فرودگاه داشتيم كه قدري پروژه را كند كرده است و كمبود اعتبارات براي اين بخش نيز داريم.

مدير عامل شركت فرودگاه‌ها گفت: آمادگي فرودگاه‌هاي کشور براي عمليات زمستاني نيز در حال انجام است.

همچنين با توافق هايي که در ژنو صورت گرفت و مكاتباتي که با كشورهاي اروپايي داشتيم برخي مشكلات در صنعت هوايي برطرف مي‌شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: هواپیما ، پرواز ، فرودگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار