معاون عمليات هوانوردي شركت فرودگاه‌هاي كشور گفت: تمامي تجهيزات كمك ناوبري از گمرك كشور ترخيص شده و يا براساس مقررات در حال ترخيص هستند.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي شركت فرودگاه‌هاي كشور، ابراهيم شوشتري با بيان اينكه ما به دنبال ارتقاء و به روز رساني ‌تجهيزات هوانوردي در كشور هستيم گفت: تمامي تجهيزات كمك ناوبري از گمرك كشور ترخيص شده و يا براساس مقررات در حال ترخيص هستند.

وي با اشاره به تحريم‌هاي اعمال شده از سال‌هاي گذشته در بخش تجهيزات هوانوردي بخصوص تجهيزات راداري شامل سخت‌افزار و اتوماسيون راداري، گفت: از مجموع پنج راداري كه خريداري شده بود، چهار رادار در فرودگاه‌هاي مختلف نصب شد و يكي از آنها همزمان با آغاز تحريم در گمرك كشور فرانسه باقي ماند.

شوشتري در ادامه افزود: رادار فوق مربوط به فرودگاه بندرعباس بوده كه هنوز تحويل شركت فرودگاه‌هاي كشور نشده است.

معاون عمليات هوانوردي شركت فرودگاه‌هاي كشور با بيان اينكه در مدت زمان تشديد تحريم‌هاي اقتصادي، خريد تجهيزات، قطعات يدكي و دستگاه‌هاي كمك‌ناوبري به سختي انجام مي‌شد، عنوان كرد: ما توانستيم با وجود تشديد تحريم‌ها بخشي از تجهيزات مورد نياز صنعت هوايي كشور را خريداري كنيم.

وي اظهار اميدواري كرد؛ با برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده، اقدامات لازم را براي تجهيز به موقع فرودگاه‌ها و فضاي كشور با تامين اعتبارات لازم اجرايي كنيم.

شوشتري اظهار داشت: با وجود تعداد زياد فرودگاه‌ها، گستره وسيع فضاي كشور و راه‌هاي هوايي، با اولويت‌بندي و انتخاب شركت‌هاي معتبر سازنده تجهيزات ناوبري هوايي مي‌توانيم نوسازي و بهسازي زيرساخت‌هاي(CNS –ATM ) حوزه فرودگاهي و راه‌هاي هوايي را در يك فرايند زماني مناسب انجام دهيم.

وي افزود: شناسايي نيازهاي واقعي فرودگاه‌ها از جمله اقداماتي است كه براساس برنامه‌ريزي انجام شده در دستور كار اين معاونت قرار داشته و مطالعات اوليه آن انجام شده است.

معاون عمليات هوانوردي شركت فرودگاه‌هاي كشور ادامه داد: اميدواريم در اين رابطه با تامين منابع مالي و شناسايي شركت‌هاي توانمند، هرچه سريعتر گام‌هاي اساسي برداشته شود چراكه به‌دليل ارائه سرويس استاندارد به‌صورت 24 ساعته به كليه پروازها اعم از داخلي، بين‌المللي و عبوري الزاما بايستي تجهيزات و امكانات خود را به روز نگهداريم.

انتهاي پيام/
برچسب ها: تجهیزات ، هواپیما ، ترخیص ، گمرک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار