يك مقام مسئول در وزارت امورخارجه عمان گزارش هاي منتشر شده درخصوص نقش اين كشور در توافق هسته اي ايران و گروه 1+5 را مبالغه آميز دانست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از روزنامه الوطن آمريكا:"يوسف بن علوي" با ابراز خرسندي از توافق هسته اي بين ايران وگروه 1+5 اظهار داشت:جايگزين توافق بروز جنگ است.

وي در ادامه با بيان اينكه قدرت هاي بزرگ وايران در ژنو به دليل اينكه به مصلحت طرفين بود به توافق دست يافتند افزود:اين توافق به دليل اينكه مرحله به مرحله است به وقت بيشتر نياز داشته وآزمايش واقعي آن به اجرايي شدنش بستگي دارد.

اين مقام مسئول وزارت امورخارجه عمان همچنين گفت:طرف هايي كه در مذاكرات ژنو شركت داشتند و به توافق دست يافتند داراي منافع مشترك براي رسيدن به حل وفصل سياسي بحران بوده و اين موضوع چيزي است كه بر ثبات منطقه تاثير خواهد داشت.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به گزارش هاي منسوب به مقامات آمريكايي درخصوص ميانجي گري عمان وهمچنين ميزباني اين كشور از نشست هاي محرمانه بين مقامات ايراني وآمريكايي كه راه رابراي دستيابي به توافق ژنو باز كرده اظهار داشت:اين گزارش‌ها واقعي نبوده ومبالغه آميز است.

"بن علوي" تاكيد كرد:كشورهاي حوزه خليج فارس داراي منافع استراتژيك براي ايجاد ثبات در منطقه بوده و اين امري آشكار است وايراني ها هم جزئي از همسايگان ما بوده واين آغازي براي طرف‌هايي به شمار مي‌رود كه در پي حل مشكلان خاورميانه هستند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: الوطن ، علوی ، یوسف ، ایران ، ژنو ، امریکا ، گروه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار