طی ۱۱ سال گذشته آمار ابتلا به ایدز در کشورمان ۹ برابر افزایش یافته همچنین این بیماری سالانه ۸۰ درصد افزایش داشته که رشد آن بیشتر از تورم و قیمت مسکن بوده است در حالی که در این مدت پنهان کاری‌های زیادی داشتیم و این پنهان کاری منجر به افزایش موارد ابتلا به ایدز بوده است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ دکتر قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در همایش روز جهانی ایدز گفت: طی ۱۱ سال گذشته آمار ایدز در کشورمان به ۹ برابر افزایش یافته است این بیماری سالانه ۸۰ درصد افزایش داشته است رشد ایدز در کشورمان بیشتر از تورم و حتی قیمت مسکن بوده در حالی که در مورد ایدز پنهان کاری‌های زیادی داشتیم ولی به راحتی راجع به تورم صحبت کردیم پنهان کاری یکی از عوالم اصلی در شیوع ایدز بوده است. 

وی گفت: اول در موارد ابتدایی ابتلا به ایدز کشورهای غرب و دیگر کشور‌ها را از ابتلا به این بیماری نکوهش کردیم و اجازه ندادیم که در رسانه‌های جمعی عنوان شود و با تبلیغ برای عدم ابتلای مردم فقط آن‌ها را ترسانیدم و این تصویری است که در رسانه‌ها برای مبتلایان به ایدز در ذهن و فکر مردم نشاندیم. 

وی با بیان اینکه اطلاعات غلط باعث شده ایدز با هنجار‌های اخلاقی گره بخورد تصریح کرد: پنهان کار دسته جمعی میان مبتلایان به دلیل نگاه منفی که خودمان ساختیم باعث انتشار بیشتر ایدز شد. 

ابتلا ۵ درصدی کودکان کار به ایدز

 وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی از ابتلای ۵ درصدی کودکان کار به ایدز در کشورمان خبر داد و عنوان کرد: یعنی ۴۰ برابر بیشتر از متوسط شیوع آن در جامعه باید گلوگاه‌هاو مکان‌هایی که مملو از جمعیت این افراد است را کنترل کنیم.
برچسب ها: ایدز ، تورم ، وزیربهداشت ، آمار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار