رئیس مرکز بهداشت و درمان اسدآباد گفت: در هفته پیشگیری از بیماری ایدز امسال با همکاری بانک‌های شهرستان سی‌دی از انیمیشن و آموزش پیشگیری از این بیماری را برای مراجعین بانک‌ها پخش می‌کنیم.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،الهام عظیمی ، با بیان اینکه 9 تا 15 آذر ماه امسال به عنوان هفته مبارزه با ایدز نامگذاری شده است، اظهار داشت: شعار امسال هفته مبارزه با ایدز «انجام به موقع آزمایش HIV، تشخیص زودتر، درمان مؤثرتر» نامگذاری شده است.

وی روبان قرمز را نماد بین‌المللی آگاهی و توجه به بیماری ایدز خواند و افزود: وجود این روبان قرمز مردم را در برابر بیماری ایدز متحد می‌کند.

رئیس مرکز بهداشت و درمان اسدآباد آموزش دختران و زنان را مؤثرترین روش حفاظت آن‌ها در برابر بیماری HIV دانست و گفت: با توجه به اینکه ایدز نه واکسن و نه درمان دارد باید با آگاهی و رفتار بهداشتی از ابتلا به آن پیشگیری کرد.

وی با بیان اینکه عمده‌ترین راه انتقال HIV در دنیا تماس جنسی است، اذعان داشت: سال 2009 میلادی در دنیا تقریبا 2.6 میلیون نفر به ویروس HIV آلوده و 1.8 میلیون نفر جان خود را از دست داده‌اند.

عظیمی همچنین با اشاره به اینکه از دیگر راه‌های انتقال بیماری ایدز اعتیاد تزریقی است، افزود: یکی از مهم‌ترین راه‌های مبارزه با HIV، جایگزینی شرم با همبستگی و همیاری و ترس با امید است.

وی یادآور شد: یاری و مشارکت افراد آلوده به بیماری ایدز در فعالیت‌های اجتماعی و ایجاد اشتغال امری ضروری است که باید مورد توجه مسئولان باشد.

رئیس مرکز بهداشت اسدآباد در ادامه با اشاره به برنامه‌های هفته مبارزه با ایدز گفت: ارسال پیامک و درج شعارهای مبارزه با ایدز در قبوض آب، برق و گاز، آموزش آرایشگران، دانش‌آموزان، دانشجویان و نصب چادرهای اطلاع‌رسانی از برنامه‌های این هفته در سطح شهرستان است.

وی از توزیع سی‌دی اطلاع‌رسانی و انیمیشن در زمینه بیماری ایدز در بانک‌های شهرستان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه بیشترین مراجعات اقشار مختلف به بانک‌ها وجود دارد، از مسئولان بانک‌ها می‌خواهیم که این سی‌دی را در زمان مراجعات مردم پخش کنند.

عظیمی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در سال‌های گذشته همایش مبارزه و پیشگیری بیماری ایدز برگزار کردیم و بیشترین حاضران از مسئولان بهداشتی بودند، امسال این همایش را برای شوراها، دهیاران و اقشار مختلف مردم برگزار می‌کنیم.

انتهای پیام/م
برچسب ها: انیمیشن ، اسدآباد ، همدان ، ایدز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.