برنامه‌اي جهت افزايش سقف تسهيلات نوسازي بافتهاي فرسوده در دست انجام است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، ايزدي معاون وزير راه و شهرسازي در جمع خبرنگاران با بيان اينکه پيشنهاد بهسازي و نوسازي بافتهاي فرسوده با مشارکت ساکنان اين واحدها انجام مي‌شود، افزود: در تلاش هستيم با تنوع دادن و ارائه وام ساخت، افزايش سقف و توسعه ميزان تسهيلات را افزايش دهيم.

وي ادامه داد: دو سياست ديگر در کنار سياستهاي تشويقي وجود دارد که عبارت است از: پروژه‌هاي الگو و پروژه‌هاي محرک توسعه که با مشارکت شهرداري تفاهم‌نامه‌اي را در اين زمينه منعقد شده است.

ايزدي درادامه تصريح کرد: فراهم شدن تسهيلات و ارتقا زيرساختهاي شهري و توسعه خدمات و الگوسازي بايد زمينه رونق نوسازي بافتهاي فرسوده را فراهم کنيم.

معاون وزير راه و شهرسازي با بيان اينکه تسهيلات مقاوم‌سازي براي نخستين بار پرداخت خواهد شد، افزود: تسهيلاتي تحت عنوان  تعميرات پرداخت مي‌شود و تفاهم‌نامه‌اي را در اين زمينه به امضا رسيده است.

ايزدي در ادامه افزود: با کمک اساتيد دانشگاهي در حال طراحي و برنامه‌ريزي مدلي تحت عنوان مدلهاي مقاوم‌سازي هستيم که مالکان از طريق آن بتوانند با حداقل هزينه واحدهاي مسکوني خود را تعمير کنند.

ايزدي در خصوص وام وديعه مسکن گفت: امکانات و اقداماتي که منجر به تشويق مالکان براي نوسازي و بهسازي بافتهاي فرسوده شود در دستور کار قرار گرفته و در جهت تقويت اقداماتي براي وديعه مسکن هستيم.

معاون وزير راه وشهرسازي در ادامه خاطرنشان کرد: سقف تهيه وام محدود است و به دنبال افزايش آن هستيم، اين در شرايطي است که دولت مي‌تواند براي توسعه بهسازي و نوسازي بافتهاي فرسوده شهري اقداماتي را فراهم نمايد.

وي در ادامه تصريح کرد: در حال انجام برنامه‌اي براي افزايش ظرفيت وديعه مسکن هستيم.

وي خاطرنشان کرد: بررسيهاي کارشناسي شده را با بانکها به مشورت گذاشتيم و با برگزاري جلسات تخصصي سعي در ارائه هر چه سريعتر آن هستيم.
انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار