معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: برای مسکن مهر ۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار است که تا کنون ۴۲ هزار میلیارد تومان از آن‌ها پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، مجیدی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هدف از برگزاری چهارمین نمایشگاه دستاوردهای وزارت راه و شهرسازی و صنایع وابسته معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری برای بخش خصوصی است گفت: معرفی سیاست‌های جدید و ایجاد فرصت سرمایه گذاری بررسی چالش‌های موجود در این صنعت و از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: پنل‌های تخصصی و ایجاد بخش‌های خصوصی برای سرمایه گذاری از دیگر اقدامات و اهداف این نمایشگاه به شمار می‌رود.

مجیدی در ادامه اظهار داشت: تمامی زیرساخت‌ها و بخش‌های موجود در این نمایشگاه اقدام به ارائه دستاوردهای خود و بررسی مشکلات و ایجاد راه حل‌ها در این نمایشگاه می‌کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ساخت مسکن عمده‌ترین هدف وزارت راه و شهرسازی به شمار می‌رود افزود: ساخت ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکن مهر در برنامه وزارت راه و شهرسازی بوده که از این تعداد دو میلیون و ۱۵۰ هزار واحد شروع شده است.

مجیدی در ادامه افزود ۹۵۰ هزار واحد نیز از این تعداد توسط بخش خصوصی ساخته و به بهره برداری رسیده است.

وی با اشاره به اینکه سهم دولت در این میان یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد بوده است گفت: ۸۰۰ هزار واحد به شهرهای بالای ۲۵ هزار واحد بوده و ۴۵۰ هزار واحد نیز در شهرهای جدید در حال ساخت است.

وی در ادامه تصریح کرد: ۶۰۰ هزار واحد از یک میلیون ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر باقی مانده که در حال برنامه ریزی برای اتمام این واحد‌ها هستیم.

معاون وزیر در امور دولت و مدیریت بحران و هماهنگی استان‌ها در ادامه توضیح داد: ۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای ساخت مسکن مهر مورد نیاز است که تاکنون ۴۲ هزار میلیارد تومان پرداخت شده و در حال پیگیری برای اعتبارهای باقی مانده از سوی بانک مسکن هستیم.

مجیدی در ادامه اظهار داشت: دولت به دنبال پس انداز برای سرمایه گذاری مسکن متقاضیان در بانک‌های مسکن است.

وی با بیان اینکه برای هر کار کوچکی نیازمند به سرمایه گذاری و پس انداز است گفت: مسکن بزرگ‌ترین عمل اقتصادی هر خانواری به شمار می‌رود بنابراین برای ساخت مسکن نیاز به سرمایه گذاری بزرگی است.

وی با اشاره به واحدهای خالی از سکنه در استان تهران گفت: تنظیم بازار مسکن نیاز به پرکردن واحدهای مسکن خالی از سکنه است.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
کاظم خانی
۲۰:۱۱ ۰۹ آذر ۱۳۹۲
اگرواقعاحقیقت داردوپولی تزریق شده پس چرابعدازیک سال تحویل واحدهای مسکن مهرمجتمع هسادرفازسوم پردیس هنوزنه محوطه وخیابان های محل تردد ان اسفالف نشده وهمچنین حدود بیش ازدوسوم بلوکهای مجتمع فاقداسانسور میباشد
Iran (Islamic Republic of)
salar
۱۴:۱۶ ۰۹ آذر ۱۳۹۲
من متاهل هستم چندساله که دنبال مسکن مهر رفتم تا ثبت نام کنم حضوری و غیر حضور ، تا دلت بخواد دلال داشت
-
عامری
۱۲:۴۳ ۰۹ آذر ۱۳۹۲
اگر واقعا پولی تزریق شده پس چرا در مسکن مهر کارکنان دولت گرگان پول محوطه سازی که قبلا تامین شده بوده را نمیدهند که میخواهند از اعضا پول بگیرند
آخرین اخبار