امام جمعه موقت ارومیه گفت: امامت در ادامه خط رسالت و نبوت الهی است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه ، حجت‌الاسلام محمد فخری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در خطبه اول، اظهار داشت: مقام امامت بر عهده انسان‌های پاک و شایسته است.

وی با بیان اینکه امر امامت همان امر نبوت و رسالت است، ابراز داشت: امامت در ادامه خط رسالت و نبوت الهی بوده و امامت مایه اکمال دین است.

فخری ادامه داد: از طرف خداوند به پیامبر ابلاغ شد ای پیامبر با امامت دین شما کامل شده است.

وی یادآور شد: امامت مبلغ و مفسر دین بوده و باید مسایل شریعت و احکام پیغمبر را به مردم ابلاغ کنیم و امر امامت امر هدایت و راهنمایی جامعه اسلامی است.

فخری افزود: خداوند امامت را قرار داده تا جامعه اسلامی را به خیر و صلاح دعوت کرده و احکام شریعت را برای مردم بیان کنند.

وی با بیان اینکه 25 محرم براساس مفسران اسلام مصادف با شهادت امام زین العابدین (ع) بوده، تصریح کرد: امام سجاد (ع) یادگار عاشورا و کربلا بوده و برای اینکه امامت حفظ شود.

فخری اضافه کرد: امام سجاد (ع) در جریان عاشورا به شدت مریض شدند و این مسئله سبب شد ایشان حفظ شوند.

وی متذکر شد: امام سجاد (ع) بعد از جریان عاشورا مبلغ و مدافع شهدای کربلا شدند در با خطبه‌های آتشین خود در کوفه و شام وقایع را بیان کردند و جماعت متوجه جنایت‌های بنی امیه و یزید بن معاویه شدند.

فخری ادامه داد: نقش امام زین العابدین (ع) در حماسه کربلا و بازگویی واقعه عاشورا مهم است البته حضرت زینب کبری (س) قهرمان کربلا در بیان مسائل بعد از واقعه عاشورا تلاش کردند اما سهم امام سجاد (ع) به لحاظ امامت بیشتر است.

امام جمعه موقت ارومیه خاطرنشان کرد: صحیفه سجادیه یادگار امام سجاد (ع) بوده که بعد از قرآن و نهج البلاغه زبور آل محمد است.

فخری عنوان کرد: راهنمایی های امام سجاد (ع) زمینه چند قیام از جمله قیام توابین و قیام مختار را در جامعه اسلامی آماده کرد.

وی در خطبه دوم اظهار داشت: انسان در کلام قرآن و پیشوایان دین به عنوان اشرف مخلوقات معرفی شده و آفرینش انسان آفرینش مبارکی است.

فخری ادامه داد: کامل‌ترین انسان‌ها پیامبران الهی و امامان معصوم (ع) هستند و پیامبر اسلام دارای کمالاتی بوده که برای انسان کامل بیان شده است.

وی تاکید کرد: عزمت پیامبر اکرم (ص) برای هر زمان و هر عصری شناخته شود و در عصر ما یکی از انسان‌های بزرگ حضرت امام خمینی (ره) بودند که این انقلاب عظیم اسلامی را به وجود آوردند.

فخری افزود: باید امام خمینی (ره) را بیشتر شناخته و با افکار و آرمان‌های او آشنایی بیشتر پیدا کنیم زیرا امام خمینی (ره) دارای ابعاد مختلفی است.

وی اذعان داشت: امام خمینی (ره) فقیه زبردست، مجتهد آگاه به زمان، بصیرت و هوشمندی بوده به طوری که وسعت نظر امام بود که انقلاب اسلامی را در دنیا به وجود آورد.

فخری اضافه کرد: موج عظمت وجودی امام خمینی (ره) دنیا را تکان داد و آثار آن را در جهان اسلام و در کل دنیا شاهد هستیم.

وی یادآور شد: امام خمینی (ره) دارای باقیات‌الصالحات عظیمی بوده و نهادهای ارزشمندی را در جمهوری اسلامی به وجود آوردند و اثرات مثبت این نهادها به مرور برای انقلاب مشخص می‌شود.

فخری بسیج را یادگار امام خمینی (ره) عنوان کرد و متذکر شد: باید برکات بسیج را فراموش نکنیم چرا که در دوران انقلاب و بعد از آن برکات فراوانی داشت.

وی افزود: امام خمینی (ره) والا مقامی بودند که انقلاب در سایه وجود معنوی این بزرگوار در جهان اسلام و در زمان ما به وجود آمد و این آثار خیر همچنان روشنایی خود را در دنیا هر روز بهتر از قبل نشان می‌دهد.

فخری با اشاره به مذاکرات ایران در ژنو، گفت: به عظمت انقلاب و پایداری ملت ایران کشورهای دارای قدرت و امکانات در مقابل حقانیت ایران تسلیم شدند.

وی یادآور شد: رهبر فرزانه انقلاب فرمودند در مسئله هسته‌ای مسئله ابزار کشنده که مطرح می‌شود از لحاظ اسلام دارای حرمت بوده و اسلحه‌ای که برای کشتار مردم ایجاد شود این امر حرام است.

فخری خاطرنشان کرد: گروه 1+5 که در راس آن آمریکا قرار گرفته با لجبازی‌هایی که از همان روز نخست انقلاب داشتند این لجاجت‌ها را انجام دادند اما روزی حقیقت روشن خواهد شد.

وی ادامه داد: در نشست اخیر و توافق انجام شده ایران اسلامی نشان داد دارای منطق و مقررات بوده و تابع مقررات منطقی است.

فخری به تغییر و تحولی که در کشور شاهد بوده اشاره کرد و ابراز داشت: شاهد تعویض مسئولان استان‌ها بوده که در آذربایجان غربی نیز به این امر عمل شده است.

وی با تقدیر از خدمات چهار ساله استاندار آذربایجان غربی وحید جلال زاده، تصریح کرد: استاندار آذربایجان غربی در دوران چهار ساله خدمت هر آنچه در توان داشتند برای عمران و آبادانی و مسائل فرهنگی استان انجام دادند.

فخری تواضع، اخلاق، رفتار نیک و گفتار و کلام شایسته را از نکات بارز اخلاقی استاندار آذربایجان غربی عنوان کرد و ادامه داد: استاندار آذربایجان غربی در این مدت چهار سال از مساجد آذربایجان غربی، حوزه‌های علمیه و محله‌های دینی و مذهبی حمایت کردند.

وی عنوان کرد: استانداری که از طرف دولت تعیین شده دارای سابقه مدیریتی در معاونت سیاسی و استانداری در آذربایجان غربی بوده و اهل استان هستند.

فخری ادامه داد: ایشان آشنا به مسائل فرهنگی و اقتصادی استان هستند و برای ایشان آرزوی توفیق داریم.

استاندار آذربایجان غربی وحید جلال‌زاده نیز در نماز جمعه این هفته اظهار داشت: هر فعالیت و کاری که در این چهار سال انجام شده جزو وظایف و تکالیف بوده و همکاران در دستگاه های اجرایی از دهیاران تا معاونان همه تلاش کردند.

وی گفت: روزی که وارد آذربایجان غربی شدم با پشتکار، ایمان و جدیت آمدم و امید است بتوانیم خدمت‌گذار باشیم.

جلال‌زاده با اشاره به مجاهدت‌های آیت‌الله غلامرضا حسنی امام جمعه ارومیه، ابراز داشت: آیت‌الله غلامرضا حسنی از ابتدای انقلاب تا کنون مجاهدت‌ها و تلاش‌های فراوانی داشتند./س

برچسب ها: امامت ، ارومیه ، راهنمایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.