زالی با بیان اینکه شیوع بیماری باعث شده که خط فقر در تهران به 13درصد برسد، گفت: ما با استفاده از ظرفیت موسسات خیریه می‌توانیم چالش‌های مالی حوزه سلامت را تا حد زیادی برطرف کنیم.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر علیرضا زالی، رئیس سازمان نظام پزشکی کشور امروز هشت آذر در مراسم مجمع خیرین امداد گران عاشورا گفت: مامی‌توانیم از ظرفیت انجمن‌های خیریه برای حل و فصل چالش‌های نظام سلامت در کشور استفاده کنیم به طوریکه با چالش‌هایی که در زمینه تامین منابع روبه رو هستیم نیاز به استفاده از موسسات خیریه بیش از پیش احساس می‌شود. 

وی افزود: تغییر سیمای بیماری‌ها باعث شده که امروزه حوادث ترافیکی، بیماری‌های قلبی عروقی و سرطان سه بار عمده بیماری‌های کشور را به خود اختصاص دهند که پیش بینی می‌شود که تا 20 سال آینده این سیمای بیماری‌ها به گونه‌ای شود که چالش‌های زیادی را در مسیر ارائه خدمت به این بیماران داشته باشیم. 

زالی ادامه داد: این دسته از بیماری‌ها نیازمند بودجه مشخصی هستند به طوریکه بسیاری از خانواده‌های ایرانی امکان طی مراحل درمانی را تا پایان اقدامات درمانی ندارند و به همین دلیل گاهی اوقات برای دریافت خدمات درمانی به خاطر هزینه‌های بالای درمان بیشتر آنها به زیر خط فقر کشیده می‌شوند به طوریکه طبق آمار میزان خط فقر بر اثر بیماری در سال 86 ، 3درصد بوده که الان به 7.5 درصد رسیده است به خصوص در تهران که پیش بینی می‌شود که میزان خطر فقر در اثر بیماری به 13 درصد رسیده است و حتی این آمار در برخی از شهرهای محروم فرا‌تر باشد. 

وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از بیماران که به دلیل هزینه‌های درمان زیر خطر فقر می‌روند به دلیل خدمات بستری است، خاطر نشان کرد: یکی از مبانی شکل گیری موسسه امدادگران عاشورا بحث پوشش بیمه‌ای مناسب برای افراد بوده که اکنون پیش بینی می‌شود حداقل 6 میلیون نفر در کشور تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نباشند که البته این تعداد از اقشار آسیب پذیر جامعه هستند. 

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور تاکید کرد: سازمان نظام پزشکی با 213 هزار پزشک آماده همکاری و خدمت با موسسه امداد گران عاشورا است تا این موسسه ثبت بین المللی شود تا از این طریق بتواند سرمایه گذاری خارجی را نیز جذب کند. 

وی افزود: این موسسه 23 شعبه در استان‌های مختلف کشور دارد که دانشگاه‌های علوم پزشکی می‌توانند به این موسسه کمک بلا عوض کنند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار