کنترل بیماری ایدز نیازمند حمایت ملی و مشارکت تمام ارگان ها و مردم است.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: مهار روند افزایش بیماری ایدز از اهداف سازمان بهداشت جهانی است.

دکتر سید علیرضا مروجی به تدوین 10 برنامه راهبردی در این زمینه اشاره و تصریح کرد: تامین سلامت خون، مشاوره و آزمایش داوطلبانه، کاهش آسیب، پیشگیری ، مشاوره و مراقبت و درمان موارد آلوده و خانواده آنان از جمله این برنامه هاست.

وی آموزش و اطلاع رسانی را به عنوان مهم ترین بخش این برنامه ها دانست و گفت: حمایت، مدیریت داده ها و تقویت زیرساخت های لازم برای مهار این بیماری از دیگر برنامه های راهبردی تدوین شده در این زمینه است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان بیشترین راه انتقال این بیماری را از طریق اعتیاد تزریقی عنوان و خاطرنشان کرد: موج سوم این بیماری و شیوع آن در حال افزایش است.

وی تصریح کرد: باوجود بالابودن هزینه های درمان این بیماری شهرستان کاشان با مشکلی در این زمینه تاکنون روبرو نبوده است.

دکتر مروجی، با اشاره به وجود بیش از 26 هزار بیمار مبتلا به ایدز شناسایی شده در کشور، گروه سنی افراد آلوده به ویروس HIVرا بین 25 تا 34 اعلام کرد و افزود: 96 درصد از مبتلایان به این بیماری مرد و بقیه زن هستند.

گفتنی است: اول دسامبر به عنوان روز جهانی ایدز نامگذاری و در کشور ما برای اهمیت دادن بیشتر به این بیماری مهلک و اطلاع رسانی عموم مردم، از نهم تا پانزدهم آذر هر سال هفته اطلاع رسانی ایدز نامگذاری شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار