روز جهانی ایدز اول دسامبر مصادف با ۱۰ آذر است که شعار امسال این روز انجام به موقع آزمایش HIV تشخیص زود‌تر و درمان موثر نامگذاری شده است.

دکتر عباس صداقت، رئیس اداره کنترل ایدز وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: مراسم روز جهانی "ایدز" همزمان با سایر کشورها،اول دسامبر مصادف با ۱۰ آذرماه در تالار امام جواد ساختمان وزارت بهداشت با حضور مسئولان برگزار می‌شود. 

وی با بیان اینکه شعار امسال روز جهانی ایدز انجام به موقع آزمایش HIV تشخیص زود‌تر و درمان موثر است، افزود: این شعار با تاکید بر پاسخگویی مراکز رفتاری سراسر کشور است. 

صداقت ادامه داد: هفته جهانی ایدز از ۹ تا ۱۵آذر است که اسامی این روز‌ها به ترتیب شنبه سیاستگذاران، مسئولان و مجریان، یکشنبه مبتلایان به آسیب دیدگان از ایدز، دوشنبه کارکنان بهداشتی‌، درمان و اندیشمندان، سه شنبه کارکنان زنان و مادران باردار، چهارشنبه دانش آموزان، دانشجویان و آحاد جوانان، پنجشنبه خبرنگاران ورزشکان و هنرمندان و جمعه روحانیون طلاب و رهبران مذهبی است. 

رئیس اداره کنترل ایدز وزارت بهداشت خاطر نشان کرد: تفاهم نامه‌ای با شرکت ایرانسل و همراه اول منعقد شده است در قالب مسابقه پیامکی با موضوع ایدز قرار است، برگزار شود که جوایزی برای آن اختصاص پیدا کرده است. همچنین روز جمعه ۱۵ آذر ماه روحانیون و طلاب در خطبه‌های نماز جمعه سراسر کشور پیامی را در خصوص ایدز مطرح کنند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار