۳۰ قلم داروی مورد نیاز بیماران خاص مشخص شده که لیست آن به سازمان‌های بیمه‌گر ارسال شده است تا پس از ارسال نظرات آنها، لیست جدید را ابلاغ کنیم.

دکتر رسول دیناروند، رئیس سازمان غذا دارو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: اوایل امسال "کمبودهای دارویی" بیش از ۱۰۰ قلم بوده که در حال حاضر وضعیت دارویی بسیار بهتر شده و تعداد کمبود ما به دو رقم رسیده است. درخصوص جبران هزینه‌هایی که ناشی از افزایش قیمت، بیماران پرداخت می‌کنند تفاهمی با "سازمان‌های بیمه‌گر" به عمل آمد که قیمت‌های جدید و کاهش یافته توسط سازمان‌های بیمه پذیرفته شد. 

وی ادامه داد: در واقع اگر بیماری قبل از این مابه‌التفاوت افزایش قیمت‌ها را خودش به همراه "فرانشیز"پرداخت می‌کرد بعد از این تفاهم این مابه‌‌التفاوت توسط "بیمه‌ها" جبران می‌شود که "وزارت بهداشت" ۱۸۰۰ میلیارد تومان به این سازمان‌ها پرداخت می‌کند و فقط در حال حاضر بیماران "فرانشیز" را پرداخت می‌کنند. 

دیناروند به "بیماران خاص" و "صعب العلاج" اشاره و عنوان کرد: حمایت از این بیماران در زمینه دارو بیشتر است به این معنا که "بودجه" بیشتری را به "سازمان‌های بیمه" دادیم به این صورت که پرداختی این بیماران نسبت به سال قبل، ۹۱ افزایش پیدا نکند تاکنون ۱۷۰ قلم دارو برای بیماران صعب العلاج به بیمه‌ها اعلام شده است. 

وی به فهرست سوم دارویی برای حمایت از بیماران خاص اشاره و اظهار کرد: این فهرست شامل ۳۰ قلم "دارو" است که به زودی به سازمان‌های بیمه ارسال می‌شود تا نظرات خود را اعلام کنند تا ما بعد از دریافت نظرات آنها فهرست این تعداد دارو را اعلام و برای اجرا ابلاغ خواهیم کرد. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار