طبق توافقنامه ای که به امضای دو وزیر بهداشت ودرمان و رفاه اجتماعی رسیده ؛از 1100 میلیارد تومان مابه التفاوت قیمت ارز به یارانه داروی بیماران خاص اختصاص داده شد.

دکتر انوشیروان محسنی بند پی، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه هم اکنون داروی مورد نیاز بیماران خاص تحت پوشش حمایتی سازمان های بیمه گر قرار گرفته است؛ اذعان داشت:168 قلم دارو تحت پوشش  بیمه سلامت و تامین اجتماعی قرار گرفته بطوریکه برخی از اقلام دارویی تا 50 درصد و برخی 90 درصد تحت پوشش بیمه ها هستند و حدود هفت قلم نیز بطور رایگان در اختیار بیمار قرار میگیرد.

 وی با تاکید براینکه قیمت داروی بیماران خاص و صعب العلاج به قبل از سونامی گرانی بازگشته است، گفت:حدود 65 هزار بیمار خاص تحت پوشش خدمات درمانی بوده و به همین نسبت نیز تحت حمایتهای سازمان تامین اجتماعی قرار دارند.

 وی تصریح کرد:برای بیماران خاص کارت هوشمند صادر شده و تاکنون حدود 130 هزار و اندی بیمار خاص شناسایی شده اند و خودشان نیز با پر کردن فرمهای مربوطه خواهان حمایت بوده اند.

 مدیرعامل سازمان بیمه سلامت خاطرنشان ساخت:میزان پرداخت از جیب بیماران به حد نرمال و معقولی رسیده است و التهاب و بحران و اضطراب ناشی از گرانی داروها کنترل شده و به سمت پایداری حرکت میکند و شاهد ثبات قیمتی هستیم.


انتهای پیام/
برچسب ها: قیمت دارو ، بیمه ، سلامت ، گرانی ، ارز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار