برخی کشورها اصابت خمپاره به ساختمان سفارت روسیه در دمشق و کشته شدن یک تن را محکوم کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، اصابت خمپاره به ساختمان سفارت روسیه در دمشق، عصر پنج‌شنبه یک کشته و ۹ زخمی برجای گذاشت.

بر پایه گزارش‌ها، تمامی این افراد شهروندان سوریه بوده‌اند.


حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه کشورمان حمله به مراکز دیپلماتیک و سفارت روسیه در دمشق را اقدامی غیرقابل قبول خواند.
 
وی گفت: کسانی که در ورای اقدامات تروریستی در منطقه قرار دارند مسئول این حوادث هستند.

 وزارت امور خارجه روسیه با صدور بیانیه ای این حمله را محکوم و آن را اقدامی تروریستی توصیف کرد. در این بیانیه آمده است سفارت روسیه هدف حملات خمپاره ای مخالفان مسلح دولت سوریه قرار گرفت که در اطراف دمشق مستقر هستند. این بیانیه می افزاید، یکی از گلوله های خمپاره به حیاط سفارتخانه و دیگری نزدیک آن اصابت کرد ولی هیچ شهروند روس در این حملات آسیب ندید. در این حادثه یک شهروند سوری کشته شد و 9 نفر دیگر از جمله شماری از محافظان سفارتخانه زخمی شدند و آسیب های جزئی به ساختمان سفارتخانه وارد شد.

 وزارت خارجه آمریکا نیز این حمله را محکوم کرد و خواستار پیگرد مسئولان جنایت ها در سوریه شد.
 
شورای امنیت سازمان ملل هم با انتشار بیانیه ای حمله خمپاره ای به سفارت روسیه در دمشق را به شدت محکوم کرد و این حمله را اقدامی تروریستی دانست.

کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل به خانواده های قربانیان حمله به سفارت روسیه در دمشق تسلیت گفت و با افرادی که به طور مستقیم یا غیرمستقیم تحت تاثیر این اقدام تروریستی وحشتناک قرار گرفتند ابراز همدردی کرد.

هنوز فرد یا گروهی مسئولیت این حمله را، که سومین حمله طی سال جاری میلادی به شمار می‌رود، برعهده نگرفته است.


انتهای پیام/

برچسب ها: سفارت ، روسیه ، خمپاره ، محکوم ، دمشق ، syria ، russia
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار