هیو جکمن، سال آخر دانشگاه، واحد نمایش را انتخاب می‌کند و در اجرایی دانشجویی از نمایشگاه ممورندوم و اسالو هاول به روی صحنه می‌رود.

به گزارش حوزه سینمای باشگاه خبرنگاران،  هیو جکمن، در خانواده‌ای پرجمعیت متولد شده و والدینش مهاجران انگلیسی بوده‌اند. وقتی هیو هشت ساله بوده، مادرش طلاق می‌گیرد و استرالیا را به مقصد انگلیس ترک می‌کند، پدرش یک تنه مجبور می‌شود که پنج تا بچه را بزرگ کند.  

در دانشگاه تکنولوژی سیدنی ارتباطات خوانده و قرار بوده که ژورنالیست شود. همزمان با تحصیل هم در رستوران و پمپ بنزین، کارگری کرده است.  

سال آخر دانشگاه، واحد نمایش را انتخاب می‌کند و در اجرایی دانشجویی از نمایشگاه ممورندوم و اسالو هاول به روی صحنه می‌رود. پس از دانشگاه تصمیم می‌گیرد که برای دنبال کردن علاقه‌اش، به کلاس‌های بازیگری برود و خیلی زود راه خود را به تلویزیون و تئا‌تر بازی می‌کند. 
 
باهمسرش دبورا لی فرنس در سریال استرالیایی کورلی آشنا شده است. فرنس سیزده سال از جکمن بزرگ‌تر است و از جایی که این زوج نتوانسته‌اند صاحب فرزند شوند، دو کودک بی‌سرپرست را به فرزندی قبول کرده‌اند.  

عاشق غذا خوردن است و آنقدر که از غذا‌ها و خوراکی‌های مختلف حرف زده، راجع به سینما و تئا‌تر اظهارنظر نمی‌کند. به گفتهٔ خودش اگر شغل‌اش ایجاب نمی‌کرد، سال‌ها قبل هیکل‌اش از فرم خارج شده بود. دو سال قبل هم باید در مدت زمانی فشرده، وزن و حجم عضلات‌اش را افزایش می‌داد و به این منظور دوین جانسون (راک) به عنوان مربی بدنسازی و کار‌شناس تغذیه به کمک‌اش آمد!  

مسیر شهرت

قبل از اینکه هیو جکمن در جلد ولورین فرو برود، جوان بااستعدادی در تئارتهای موزیکال بود که خوب می‌خواند و می‌رقصید و ظاهر متینی هم داشت. درست مثل ستاره‌های عصر طلایی موزیکال‌های هالیوودی، اما وقتی سازندگان افراد ایکس بعد از عدم توافق با راسل کراو و دوگاری اسکات او را برای نقش ولورین انتخاب کردند، همه چیز تغییر کرد. ولورین در کتاب‌های مصور شخصیت تلخ، خشن و بددهنی است که تقریبا قد کوتاهی هم دارد. مشخصاتی که در عمل چندان با جکمن جور در نمی‌آید. اما بعد اکران فیلم، همه احساس می‌کردند که این خود ولورین است و اصلان نمی‌شود این ضدقهرمانی کامیک را جور دیگری به تصویر کشید. افراد ایکس از جکمن ستاره ساخت اما این بازیگر استرالیایی خود را در یک نقش و تیپ محصور نکرد. پروژه‌هایی مانند فولاد واقعی و بینوایان نشان می‌دهد که شخصیت مورد نظر چه قدر از خودش دور است یا آنکه اجرایش چه سختی‌هایی دارد. او به هر شکل و قالبی که لازم باشد در می‌آید و تماشاگر‌ها هم نمی‌توانند حضور سمپاتیک‌اش را نادیده بگیرند.  

خصوصیات برجسته

از پس هر کاری که فکرش را بکنید، برمی آید! از آواز خواندن و ساز زدن بگیرید تا کشتی کج و ورزشهای مختلف. تماشاگران به سختی می‌توانند دوست‌اش نداشته باشند. چه جنتلمنی خوشرو از طبقهٔ اشراف باشد و چه یک لات خشن.   

فیلم‌های مهم

افراد ایکس (۲۰۰۱)، کیت و لئوپارد (۲۰۰۱)، اره ماهی (۲۰۰۴)، ون هلسینگ (۲۰۰۶)، پرستیژ (۲۰۰۶)، اسکوپ (۲۰۰۸)، استرالیا (۲۰۰۹)، ریشه‌های افراد ایکس: ولورین (۲۰۱۱)، فولاد واقعی (۲۰۱۲)، بینوایان (۲۰۱۲) و وولورین (۲۰۱۳).   

جایزه‌ها

نامزد بهترین بازیگر موزیکال جایزه تئا‌تر سرلارنس اولیویه برای اوکلاهاما (۱۹۹۸)؛ بهترین بازیگر مردم جوایز حلقه منتقدان فیلم استرالیا برای شاهان ارسکنویل (۲۰۰۰)؛ بهترین بازیگر مردم جوایز ساترن برای افراد ایکس (۲۰۰۰)؛ نامزد جایزه بهترین بازیگر مرد کمدی یا موزیکال گلدن گلوب برای کیت و لئوپارد (۲۰۰۱)؛ بهترین بازیگر مردم موزیکال تئا‌تر تونی برای نمایش پسری از آز (۲۰۰۴)؛ بهترین اجرا در برنامه ترکیبی یا موزیکال جوایز تلویزیونی امی برای اجرای مراسم تونی سال (۲۰۰۵)؛ بهترین ستاره اکشن محبوب جوایز پیپلز چویس اوراد (جایزه انتخاب مردمی) برای فولاد واقعی (۲۰۱۱)؛ جایزه بهترین بازیگر مرد کمدی یا موزیکال گلدن گلوب برای بینوایان (۲۰۱۲)؛ نامزد بهترین بازیگر مرد اتحادیه بازیگران سینما برای بینوایان (۲۰۱۲)؛ نامزد بهترین بازیگر مرد اسکار و بفتا برای بینوایان (۲۰۱۳).

 منبع: ماهنامه دنیای تصویر
انتهای پیام/ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۳:۵۴ ۰۹ آذر ۱۳۹۲
نظرمن بخاین فیلم های ولورین بهترین فیلم های جهان است.شما چه نظری می دهید.اگر می خواهیدنظربدهیدسریءن ایمیل بدهید.‌‌شماره تلفن من /۹۳۸۷۵۶۳۰۵۰است.همین الان بامن تماس بگیر.دوستان شمارضا