نمایش «بینوایان» به کارگردانی سروش طاهری، تهیه کنندگی مسعود حکم‌آبادی و نویسندگی کیوان صباغ از 26 فروردین در تماشاخانه ایرانشهر به روی صحنه می‌رود.

سروش طاهری کارگردان نمایش «بینوایان» در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره تفاوت این نمایش با نمایشنامه اصلی «بینوایان» عنوان کرد: نمایش «بینوایان» با نگاهی به رمان بینوایان نوشته شده اما کوزت نمایش ما این بار با کوزت بینوایان متفاوت بوده چراکه شخصیت کوزت به یک شخصیت ظالم تبدیل شده است.

وی ادامه داد: داستان «بینوایان» را تغییر ندادم اما شخصیت کوزت کاملا برعکس شده و این شخصیت به جای اینکه این همه مورد ظلم قرار بگیرد با ظالمان این قصه یعنی خانواده تناردیه همراه می شود و چهره خشمگین و وحشتناک دارد.

طاهری تصریح کرد: به نظر من ویکتور هوگو بخشی از داستان را که کوزت در خانواده‌ی ظالمی چون تناردیه تربیت شده در نظر نگرفته اما من سعی کردم این موضوع را در نمایش خودم پر رنگ کنم. البته این نمایش را اسفند ماه در مشهد روی صحنه بردم و مخاطبان استقبال بسیاری از این تغییر در نمایشنامه بینوایان داشتند.

وی افزود: این اثر به طور کل ترا‍‍ژیک بوده  اما لحظات کمیک هم دارد و سعی شده از جذابیت های بصری و داستانی برای جذب مخاطب استفاده کنیم همچنین  طراحی لباس بازیگران  و دکور بسیار تفاوت است و رنگ و لعاب بسیاری دارد.

طاهری با اشاره به 17 اجرا ی این نمایش در مشهد اظهار داشت: مردم مشهد بسیار تئاتر دوست هستند و از کار ما هم استقبال زیادی شد و در این 17 شب نزدیک به 85 میلیلون فروش کردیم در حالی که اگر همین تعداد اجرا را تهران داشتیم شاید به این رقم نمیرسیدیم.

وی خاطر نشان کرد: نمایش «بینوایان» از 26 فرودین در تماشاخانه ایرانشهر  به روی صحنه می‌رود در این نمایش بازیگران چهره همچون خسرو شهراز، شیرین بینا، پژمان جمشیدی، کورش زارعی، مانلی‌حسین پور، ستایش رجای نیا، کوروش شاهونه، حمید احمدی، الهه بنی‌هاشمی در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار