سومین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) صبح امروز با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی در بندرعباس شروع بکار کرد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس در این کنگره یک روزه اندیشمندانی از کشورهای عراق ، عمان و فلسطین  تا عصر امروز ابعاد مختلف شخصیتی امام سجاد (ع) را در قالب  مقاله و سخنرانی بیان می کنند.
علامه زادهدبیر سومین  کنگره بین المللی امام سجاد(ع)  گفت : از ۱۱۲ مقاله ارسالی به این کنگره ، ۱۵ مقاله به عنوان برتر برگزیده شده است .
نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان وامام جمعه بندرعباس در این کنگره  گفت:صحیفه سجادیه تنها کتاب ما نیست بلکه کتاب درس و مکتب است .

آیت اله نعیم آبادی افزود:سراسر زندگی ائمه اطهار(ع) درس و مکتب کاملی برای معاشرت و زیستن در دنیا و آخرت است و صحیفه سجادیه نیز کتاب کاملی در همه ی زمینه ها از جمله سیاست و علوم جدید است .

وی با بیان این مطلب که از گفتار ائمه اطهار تنها یک بعد را نباید مطرح کرد گفت  : کنگره امام سجاد (ع) اگر بتواند قدمی در راستای شناخت صحیح این امام بزرگوار بردارد به توفیق بزرگی دست خواهد یافت.

آیت اله نعیم آبادی افزود : امام سجاد (ع) از جایگاه خاص علمی و عملی در جهان اسلام برخوردار است اما متاسفانه برخی این امام بزرگوار را به عنوان امامی بیمار معرفی می کنند که ظلمی بزرگ در حق آن حضرت است .

نماینده مردم استان هرمزگان در مجلس خبرگان رهبری گفت :یکی از مشکلات جدی این جهان نداشتن الگوی مناسب است و ما ایرانی های مسلمان نیز که این الگوها را داریم متاسفانه آنها را به خوبی نمی شناسیم .

وی گفت : برگزاری مستمر و بدون وقفه کنگره بین المللی امام سجاد (ع)در ۳ سال متوالی به میزبانی هرمزگان در نوع خود بی نظیر وبر ارزش این کار افزوده است ./س

انتهای خبر/

برچسب ها: آغاز ، کنگره ، بندرعباس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.