عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: با ارسال نامه‌ای به رئیس جمهور و معاون اول وی پیشنهاد دادیم همانند زلزله بم، امور زلزله‌زدگان آذربایجان شرقی به کمیسیونی تحت عنوان ستاد راهبری منتقل شود.

محمدحسین فرهنگی نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو با اشاره به وضعیت زلزله‌زدگان آذربایجان‌شرقی به خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران گفت: تاکنون  در این رابطه حرکت مناسبی صورت گرفته و قابل قبول است.

وی افزود: شاید در اوایل سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌ها مناسب نبود اما تا حدودی این موضوع تعیین تکلیف شده و البته موارد باقیمانده نیز وجود دارد.

عضو هیئت رئیسه مجلس تاکید کرد: با ارسال نامه‌ای به رئیس‌جمهور و معاون اول وی پیشنهاد دادیم همانند زلزله بم، امور زلزله‌زدگان آذربایجان‌شرقی به کمیسیونی تحت عنوان "ستاد راهبری" منتقل شود.

وی تصریح کرد: هدف از این پیشنهاد این است، کمیسیون مذکور که در اصل 138 قانون اساسی پیش‌بینی شده، باعث افزایش سرعت تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری در حوزه ذیربط باشد.

فرهنگی اظهار کرد: کمیسیون مذکور در خصوص زلزله بم به مدت 7 سال فعالیت داشت که البته تصمیمات این کمیسیون با تائید رئیس‌جمهور قابل اجراست، بنابراین انتظار داریم این کمیسیون در مورد زلزله آذربایجان‌شرقی نیز تشکیل شود.

عضو کمیسیون عمران در پایان تاکید کرد: انتظار داریم تبعیضی بین زلزله‌زدگان آذربایجان‌شرقی قائل نشوند.

اضافه می‌شود، ساعت 16:15 روز یکشنبه 21 مردادماه 1391 زلزله‌ای به بزرگی 6.4 در مقیاس ریشتر شهرستان اهر و به فاصله زمانی 10 دقیقه زلزله دیگری به قدرت 6.6 در مقیاس ریشتر این شهر و شهرستان‌های هریس، ورزقان و روستاهای تابعه را لرزاند که براساس آن 306 نفر طبق آمار رسمی جان خود را از دست دادند.

همچنین، هزاران نفر زخمی شده و حدود 20 هزار مسکن نیز تخریب شد.

این در حالی است که با نزدیک‌ شدن به دومین فصل زمستان، برخی از زلزله‌زدگان همچنان در کانکس به سر می‌برند.

ناگفته نماند، درپی وقوع این زلزله رهبر معظم انقلاب، روسای قوای سه گانه و سایر مسئولان از مناطق زلزله‌زده اهر، هریس، ورزقان و روستاهای تابعه (ارسباران) بازدید کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار