رئيس سازمان جهادکشاورزي آذربایجان شرقی گفت: بر اثر سرمازدگی ، جاری شدن سیل و بارش تگرگ، شش هزار و 800 میلیارد ریال خسارت به اراضی کشاورزی این استان وارد شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، محمدیان در جمع کشاورزان شهرستان اهر اظهار کرد: محصولات بیش از 65 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان تحت تاثیر سرمازدگی و بارش تگرگ قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه در جریان زلزله ارسباران خسارت یکهزارو 980 میلیارد ریالی به بخش کشاورزی و دامی مناطق زلزله زده استان وارد شد افزود: این در حالی بود که سه برابر این خسارت در جریان سرمازدگی به بخش کشاورزی استان خسارت وارد شد.

محمدیان با بیان اینکه سطح زیر کشت در مناطق زلزله زده استان کاهش نیافته است، یادآوری کرد: در سفر اخیر هیات دولت به آذربایجان شرقی تسهیلاتی برای مرمت اماکن دامی مناطق روستایی تصویب شده و امیدواریم با ابلاغ این تسهیلات روند احداث اماکن دامی شتاب گیرد.

وی استفاده بهینه از منابع آبی در کشاورزی را از اولویت های مهم این سازمان دانست و گفت: حفظ کاربری اراضی کشاورزی، تقویت تشکل ها به عنوان بازوی عملی سازمان جهاد کشاورزی، احداث باغات، واحدهای تولیدی، صنایع تبدیلی و بسته بندی از دیگر اولویت های این سازمان در سال جاری می باشند./س

برچسب ها: منابع ، آبی ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.