دبیر خانه دائمی توانبخشی حرفه‌ای با کمک سازمان‌های مردم نهاد، سازمان بهزیستی کشور و سازمان فنی و حرفه‌ای کشور به زودی تشکیل خواهد شد.

 شهریار پروانه، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در اولین روز از هجدهمین کنگره کار درمانی ایران در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران افزود: خوشبختانه محصول کار توانبخشی حرفه‌ای صدور قطع نامه در کنگره‌های بعدی است که مورد استفاده باشد و سازمان‌های مردم نهاد نظیر انجمن ضایعه نخاعی، ms، دیرآموزان و... با صدور این قطع نامه می‌تواند پیگیر مطالبات از سازمان بهزیستی و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور باشند. 

شهریار پروانه این بار نیز با موضوع توانبخشی حرفه‌ای در هجدهمین کنگره کار درمانی حضور یافت و اذعان داشت: رسانه در بازگرداندن معلول به جامعه نقش کلیدی دارد و باید برای جامعه آگاه سازی و تبیین کند که افراد معلول پس از باز توانی و توان پزشکی باید به آغوش جامعه بازگرداند تا جامعه از ارائه خدمات و توانمندی این گروه محروم نماید. 

 مسئولان، توانبخشی حرفه‌ای را باور کنند

دانش آموخته مقطع دکترای کار درمانی در ادامه خاطر نشان کرد: مسئولان باید نقش توانبخشی حرفه‌ای را باور کنند در حال حاضر جانبازان با استعداد‌های فراوان پس از آسیب جنگ از گردونه کار و جامعه جدا شده‌اند و این در حالی است که این گروه‌ها با توانبخشی پزشکی و باز توانی می‌توانند توانمندی و مدیریت خود در جامعه را آشکار سازند. 

کار درمانگر در پایان گفت: همکاران گروه توانبخشی نظیر مددکاران اجتماعی نیز در بازگشت افراد با ضایعات نخاعی انواع معلولیت‌ها به آغوش جامعه نقش مفیدی ایفا کنند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار