شورای برنامه ریزی آموزشی و درسی علمی کاربردی مشخصات کلی، سرفصل و ریز محتوای برنامه درسی دوره کار‌شناسی حرفه‌ای مدیریت سلامت – خانواده و مراقبت سالمندان را تصویب کرد.

دکتر رجبعلی برزویی، معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: این دوره با توجه به تربیت نیروی انسانی مورد نیاز کشور در حوزه سلامت و با درخواست و مشارکت دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان و دانشگاه جامع علمی کاربردی استان هرمزگان، تدوین و به تصویب شورای برنامه ریزی آموزشی و درسی علمی کاربردی رسید. 

وی افزود: از جمله قابلیت‌ها و توانمندی‌های فارغ التحصیلان این دوره می‌توان به ارزیابی و مراقبت سالمند از نظر بیماری‌های جسمانی و روانی اولویت دار و راههای پیشگیری از بیماری و ارجاع بموقع به سطوح بالا‌تر، نظارت بر خدمات مراقبت سالمندی در مراکز بهداشتی درمانی، خانه‌های بهداشت و مراکز نگهداری سالمندان، توانایی در ارائه خدمات مشاوره‌ای بر اساس پروتکل کشوری برنامه بهبود شیوه زندگی و مراقبت ادغام یافته سلامت سالمندان، اشاره کرد. 

 وی یاد آور شد: برخی از دروس تخصصی این دوره شامل ساختار‌ها و سیستم‌های مراقبتی سالمندان، اصول توانبخشی در سالمندان، سالمندی سالم و فعال، نیازهای بهداشتی در سالمندان، بیماری‌ها و اختلالات جسمی و عملکردی در سالمندان، بررسی وضعیت سلامت سالمندان، مراقبت ادغام یافته سلامت سالمندان، شیوه زندگی سالم در دوره سالمندی می‌باشد که در کنار سایر دروس به همراه ۵۱۲ ساعت آموزش در محیط، فارغ التحصیلان توانایی احراز شغل کار‌شناس مراقبت سالمندان در دفا‌تر مشاوره پزشکی، مراکز نگهداری سالمندان، مراکز بهداشتی درمانی شهری و روستایی و.... را خواهند داشت.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار