فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان با کمبود نیروی انسانی محیط بان برای نگهداری از حیات وحش در مناطق حفاظت شده مواجه است.

 جمشید عبدی پور در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج افزود: تعداد نیروی انسانی محیط بان که در مناطق حفاظت شده کهگیلویه و بویراحمد در حال نگهداری از حیات وحش هستند یک چهارم استاندارد جهانی است.
وی بیان کرد: هر محیط بان در این استان از 3/5 هکتار منطقه حفاظت شده پاسبانی می کند در حالی که استاندارد بین المللی مناطق حفاظت شده برای هر نفر نیروی محیط بان یک هکتار است.
فرمانده بگان حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اهمیت بهره مندی از حیات وحش ضمن نگهداری از این گنجینه خدادای برای نسل های آینده ابراز کرد: این اداره متولی برای پرندگان در فصل های خاص مجوز شکار صادر می کند.
عبدی پور از رسانه های ارتباط جمعی خواست برای حفاظت از محیط زیست و تشویق مردم برای شکار نکردن گونه های جانوری فرهنگ سازی کنند.
وی بیان کرد:بیش از 200گونه جانوری پرنده، 24 گونه پستاندار، 20 گونه آبزی و 39 گونه خزنده در مناطق حفاظت شده کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد./س
برچسب ها: محیط ، زیست ، پاسبانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.