يك منبع نزديك به دكتر حسن روحاني رئيس جمهورايران در مصاحبه با روزنامه الراي كويت مرتبط بودن توافق هسته اي تهران وغرب با پرونده سوريه را رد كرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛يك منبع نزديك به "دكترحسن روحاني" رئيس جمهور ايران در مصاحبه با روزنامه الراي كويت اظهار داشت:پرونده هسته اي ايران وتوافق بر سر آن روند خاصي را پيموده است و درنتيجه با هرگونه پرونده ديگري مانند پرونده سوريه ولبنان مرتبط نيست.

وي در ادامه با بيان اينكه به رغم اينكه آنچه كه در ژنو رخ داد زمينه را براي بررسي پرونده هاي ديگر كه براي ايران وجهان مهم است مانند حوادث جاري در خاورميانه را باز مي كند گفت: ايران از آغاز انقلاب اسلامي به حمايت از خط مقاومت دست زده و تحريم هاي ده ساله گذشته به تغيير روند ما منجر نشده است.

اين منبع نزديك به رئيس جمهور كشورمان در بخش ديگري از مصاحبه خود با اشاره به اينكه ايران 6 ماه براي ابراز صلح آميز بودن برنامه هسته اي خود وقت دارد گفت:آنچه كه بر ما واجب است اين است كه وعده هاي خود را به اثبات برسانيم و تاييد برنامه هسته اي را از طريق تسهيلاتي كه به آژانس بين المللي انرژي اتمي ارائه دهيم وآن را به پايان رسانده و در راستاي رسيدن به توافقي كه بيشترين پيشرفت را به همراه دارد وحقوق ايران را بازمي گرداند،اقدام كنيم.

وي همچنين تاكيد كرد:آنچه كه در ژنو رخ داد چيزي جز نقشه راهي كه روند آينده را مشخص مي‌سازد و تمامي طرف ها را راضي مي كند،نيست و روسيه و "كاترين اشتون" مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا در نزديكي ديدگاه ها نقش داشته و وزراي امورخارجه گروه 1+5 به ويژه فرانسه هم نيت جدي داشتند كه روند پرونده هسته اي ايران به مسير درستي بيفتد.

اين منبع نزديك به "دكتر حسن روحاني" همچنين گفت:منطق خصمانه بين المللي عليه ايران از بين رفته و ايران با به رسميت شناختن حق خود در غني سازي اورانيوم از سوي گروه 1+5 وارد باشگاه كشورهاي هسته اي شده است.

وي همچنين تصريح كرد:توافق تاريخي كه در ژنو امضا شد وقت كافي را به تمامي طرف ها براي از سرگيري روابط در زمينه سياسي واقتصادي با ايران وهمچنين بازگشت از سياست هايشان در قبال اين كشور داده است اما انتظار ازسرگيري روابط ديپلماتيك وسفارت هاي كشورهايي كه در تحريم هاي ايران مشاركت داشتند پيش از پايان سال جاري و يا دو ماه آينده بعيد است.

انتهاي پيام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار