رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نوشهر ـ رُویان گفت: در اجرای مصوبه شورای حفظ حقوق بیت المال شهرستان نوشهر و با اخذ حکم قضایی، شش مسیر قاچاق ماسه ساحلی در این شهرستان مسدود شد.

ایرج شاه حسینی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری افزود: این مسیرها در روستاهای علی آباد عسکرخان، علوی کلا، وازیوار، تُوسکاتُک، صلاح الدین کلا، دیزر کلا قرار داشت که یگان حفاظت منابع طبیعی با همکاری اداره راه و اداره آب آنها را مسدود کرد.

وی اظهار داشت: قاچاقچیان از این مسیرها برای دسترسی به ساحل دریا و برداشت غیر مجاز ماسه استفاده می کردند که راههای دسترسی را با احداث دیواره خاکی و نصب تخته سنگ مسدود کرده ایم.

شاه حسینی با اشاره به این که در نیمه نخست امسال 16 پرونده قضایی برای قاچاقچیان ماسه در شهرستان نوشهر تشکیل شد،خاطرنشان کرد: این افراد سه هزار و 721 متر مکعب شن و ماسه را به صورت غیر مجاز برداشت کرده بودند.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نوشهر ـ رُویان همچنین از توقیف یک دستگاه خودرو نیسان به دلیل قاچاق چوب خبر داد و گفت: از این خودرو 12 اصله چوب درخت راش به دست آمد و برای صاحب آن پرونده قضایی تشکیل شد.

حوزه منابع طبیعی نوشهر ـ رویان با 168 هزار هکتار مساحت دارای 90 هزار هکتار جنگل و 35 هزار هکتار مرتع است و مجموع مساحت آبادی ها و مستثنیات آن نیز در حدود 43 هزار هکتار برآورد می شود./ب

برچسب ها: نوشهر ، قاچاق ، ماسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.