یکی از مراجع تقلید شیعیان با بیان اینکه طلاب مرزبانان فکری جامعه هستند، تأکید کرد: روحانیون باید نقشه‌های دشمن را بخوبی شناسایی کنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت الله حسین نوری همدانی قبل از ظهر یکشنبه در دیدار فرمانده و مسئولان تیپ 83 امام صادق(ع) که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، مردم را یکی از ارکان اصلی انقلاب اسلامی عنوان کرد و با بیان اینکه حضور مردم باعث پیروزی در انقلاب اسلامی و هشت سال جنگ تحمیلی شد، تأکید کرد: باید مردم را راضی نگه داشت و نیاز به سلاح هسته‌ای نیز به دلیل نیاز مردم است.

وی با بیان این که پس از پیروزی انقلاب اسلامی دولت طلبه‌ها را برای نظام وظیفه آماده کرد، افزود: امام خمینی(ره) از این عمل استقبال و طلاب را به بودن در کنار نظامیان تشویق کرد و آن را خواسته خداوند ذکر کرد.

استاد برجسته حوزه با بیان این که علما و شهدای محراب در جبهه‌ها و در هر عرصه‌ای حضور داشتند و انقلاب اسلامی را الهی و دینی تلقی کردند، ابراز داشت: حفظ انقلاب اسلامی بر عهده طلبه‌ها است و در این باره باید آمادگی‌های مختلفی همچون آمادگی فکری داشت، آمادگی کسانی که متصدی امور نظامی هستند غیر از آمادگی طلبه است.

وی ابراز داشت: همان طور که قوای نظامی در مرزهای زمینی، هوایی و دریایی مرزبانی می‌کند طلبه نیز باید مانع باشد که دشمن به سویش نفوذ نکند و افکار شیطانی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی دشمن و همچنین نقشه‌های آن را شناخته و از آنها مرزبانی کند.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) و با بیان این که سه طایفه با انسان دوست و سه طایفه با انسان دشمن هستند، یادآور شد: کار طلاب بعد از انقلاب اسلامی بسیار سنگین شده است، آنها باید دشمن و نقشه‌هایش که بسیار مهم است را خوب بشناسند و برای مرزبانی از آن خود را آماده کنند.

طلاب از افکار مردم مرزبانی می‌کند

این مرجع تقلید شیعیان عنوان کرد: قوای نظامی با مرزبانی از زمین و دریایی کار مرزبانی از ابدان را انجام می‌دهند اما طلاب از افکار مردم مرزبانی می‌کنند و کار طلبه‌ها بسیار مهم و ارزشمند است.

وی با اشاره به آمادگی اطلاعاتی طلاب عنوان کرد: باید طلاب تمام کارهای دشمن و نقشه‌ها و نقطه ضعف و این که از چه راه هایی آنها را برمی‌گیرند را بدانند و از تمام جریانات و امکانات و تجهیزات دشمن آگاهی داشته باشند.

آیت الله نوری همدانی تصریح کرد: آمادگی تمرینی در این میان بسیار مهم است و هر کار مهمی به تمرین نیاز دارد و همایش‌ها و رزمایش‌ها جنبه تمرینی داشته تا انسان آمادگی و روحیه بیشتری برای انجام کار داشته باشد.

دشمن روحیه جهاد ندارد

وی آمادگی روحی را مهم بیان و عنوان کرد: پیشرفت لشگر اسلام به خاطر عدم ترس از مرگ بوده است و این به دلیل روحیه شهادت آنها است و مومنان آن را افتخار بزرگی برای خود می‌دانند اما این روحیه را دنیای کفر و نفاق ندارد.

استاد برجسته حوزه با بیان این که هرکس از مرگ ترسید ذلیل و هرکس از آن نترسید عزت و افتخار یافت، افزود: تاریخ پیامبر اسلام، ائمه اطهار(ع) و انبیا دارای نکات فراوانی است که برای ایجاد آمادگی برای طلاب بسیار نیاز است و در استقامت و پایداری آنها نیز تاثیر دارد.

وی بیان کرد: انقلاب اسلامی بیش از هر صنف دیگری با علما ارتباط دارد و بنیانگذار آن نیز یکی از روحانیون بزرگ تشیع بوده که پس از برافروختن پرچم انقلاب، روحانیون زیر پرچم آن جمع شدند./

برچسب ها: قم ، روحانیون ، نقشه ، بخوبی ، شناسایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.