معاون دريايي و بندري اداره کل بنادر و دريانوردي خوزستان گفت: اين فروند کشتي حامل 77 هزار تن گندله آهن متعلق به فولاد مبارکه اصفهان و با 14 متر آبخور است که در اسکله‌ مجتمع بندري امام پهلو دهي شده و در نخستين ساعت پس از پهلو دهي آغاز به تخليه گندله آهن خود کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، خجسته با بيان اينکه اين ميزان گندله آهن از يکي از کشورهاي جنوب شرق آسيا وارد ايران شد افزود: پيش بيني مي شود تا پايان امسال يک ميليون تن گندله آهن وارد کشور شود.

وي با اشاره به اينکه بمنظور افزايش سرعت تخليه محموله اين کشتي از تجهيزات و امکانات پيشرفته استفاده شد گفت: براي ارتقاء سرعت تخليه و بارگيري بيش از 58 دستگاه انواع تجهيزات تخليه از جمله جرثقيل ساحلي، هاپر، گراپ، کشنده، لودر و تاپ ليفت جهت پشتيباني، تخليه و نگهداري کالا در بار انداز‌ها استفاده شد که منجر به ارتقاء نرخ تخليه اين محموله به حدود 9 هزار تن در يک شبانه روز شد.

مجتمع بندري امام خميني دومين بندر بزرگ عملياتي کشور پس از بندر شهيد رجايي در استان هرمزگان است که به لحاظ برخورداري از توان تجهيزات فني بالا و مزيت‌هاي پسکرانه‌اي از جمله نزديکي به مراکز مهم صنعتي کشور به ويژه صنايع بزرگ استان اصفهان و اتصال به راه‌آهن سراسري نقش ويژه‌اي در زنجيره حمل و نقل کالا ايفا مي‌کند.

انتهای پیام/
برچسب ها: بنادر ، دریانوردی ، کشتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار