مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان گفت: برنامه های توسعه این شرکت به گونه ای تنظیم شده که با احداث کارخانجات جدید و ایجاد فرصت های تازه اشتغال تا سال 95 به ظرفیت تولید پنج میلیون تن برسیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اهواز؛  ˈعبدالمجید شریفیˈ اظهار کرد: تولید شرکت از دو میلیون و 200هزار تن در سال 86 پارسال به 3.5 میلیون تن رسید.

وی یادآوری کرد: با رشد بیش از هفت درصدی در تولید شمش و 14 درصدی در تولید گندله تا پایان شهریور امسال هشت رکورد تولید ماهانه در شرکت فولاد خوزستان شکسته شد.

شریفی گفت: شرکت فولاد خوزستان بزرگترین عرضه کننده شمش فولاد در کشور مجموع تولید خود در نیمه نخست امسال را به یک میلیون و 857 هزارتن رساند.

وی در عین حال ارزش سهام فولاد در بورس را افزون بر یکصد هزار میلیارد ریال اعلام کرد.

شرکت فولاد خوزستان به عنوان دومین تولیدکننده فولاد خام در کشور با وسعت ۸/۳ کیلومتر مربع، در مجاورت شهر اهواز، مرکز استان خوزستان قرار دارد.

این شرکت نخستین مجتمع تولید آهن و فولاد کشور به روش احیاء مستقیم و کوره قوس الکتریکی است که در سال 67 فعالیت تولیدی خود را آغاز کرده و در مدت یک دهه علاوه بر رسیدن به ظرفیت اسمی ۵/۱میلیون تن طرح های توسعه ای را در مرحله نخست تا ۴/۲ و در مرحله دوم تا ۲/۳ میلیون تن محقق کرده است.

شرکت فولاد خوزستان متشکل از سه واحد اصلی تولید برای عرضه محصولات میانی و نهایی است.

بخش فولادسازی شرکت متشکل از شش کوره قوس الکتریکی، سه کوره پاتیلی، دو ماشین دوخطه ریخته گری تختال، سه ماشین شش خطه شمش و تاسیسات جمع آوری غبار فولادسازی است. /ب
برچسب ها: ظرفیت ، فولاد ، پنج میلیون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.