صندوق بين المللي اعلام کرد آلمان دومين کشور داراي ذخاير بزرگ طلا، در ماه اکتبر براي پنجمین ماه متوالی، از ميزان ذخاير طلاي خود کاست.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، صندوق بين المللي پول از سال 2010 ، يعني از زماني که بانک‌ها خريدار طلا شده‌اند، دارايي‌هاي طلای بانک‌هاي مرکزي جهان را از نزديک نظارت مي‌کند و اين در حالي است که بانک‌ها به مدت 20 سال فروشنده طلا درجهان بودند .

صندوق بين المللي پول با انتشار گزارشي اعلام کرد بانک مرکزي آلمان در ماه گذشته 3 هزار و 421 تن از ذخاير طلاي خود را فروخته است که با اين ميزان فروش، ميزان ذخاير طلاي آلمان به 3 ميليون و 387 هزار و 247 تن مي‌رسد.

آلمان بعد از آمريکا داراي بيشترين ذخاير طلاي جهان است. ميزان ذخاير طلاي آمريکا به حدود 8 ميليون و 133 هزار و 748 ميليون تن مي‌رسد.

صندوق بين المللي پول در اين گزارش تصريح مي‌کند که تغيير راهبرد بانک‌ها در فروش و خريد طلا به طور کلي ناشي از قيمت اين فلز گرانبها در بازار جهاني است.

اعلام قبرس در ماه آوريل گذشته مبني بر اينکه در نظر دارد براي تثبيت بودجه عمومي خود، کاهش کسري بودجه و بدهي‌هايش، ذخاير طلاي خود را که به حدود 15 تن مي‌رسد بفروشد نقش مهمي در کاهش بي سابقه طلا در جهان داشت.

در اين مقطع زماني بهاي طلا در بازار جهاني آنچنان کاهش يافت که از 30 سال گذشته تا اين مقطع زماني سابقه نداشته بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: کاهش ، ذخایر ، طلا ، آلمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار