برطبق بررسی‌های انجام شده، سالانه حدود 10 تا 12 هزار مورد عوارض ناشی از مصرف آنتی بیوتیک‌ها در کشور ایجاد می‌شود که این آمار درحال افزایش است.

محمودرضا شاه‌بهرامی، دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران درگفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: کشف آنتی بیوتیک‌ها انقلاب عظیمی در حوزه پزشکی بود که درطول دهه‌های اخیر جان میلیون‌ها نفر را از مرگ نجات داده است. 

وی با اشاره به کاهش اثرات "آنتی‌بیوتیک‌ها" در درمان بیماری‌ها، تصریح کرد: متاسفانه مصرف بی‌رویه و غیرمنطقی دارو‌ها به گونه‌ای افزایش یافته که درحال حاضر بسیاری از بیماری‌ها و عفونت‌ها به درمان‌های موجود پاسخ مناسب نمی‌دهند. 

شاه‌بهرامی با بیان اینکه مصرف غیرمنطقی و بیش از اندازه دارو در ایران بیش از استانداردهای جهانی است، اظهار داشت: کشورمان در ردیف ۲۰ کشور نخست جهان در مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها قرار دارد که این موضوع جای نگرانی زیادی دارد. 

وی تاکید کرد: بر طبق بررسی‌های انجام شده، سالانه حدود ۱۰ تا ۱۲ هزار مورد عوارض ناشی از مصرف آنتی بیوتیک‌ها در کشور ایجاد می‌شود که این آمار در حال افزایش است. 

شاه‌بهرامی خاطرنشان کرد: برطبق بررسی‌ها و شواهد موجود، مصرف آنتی بیوتیک‌ها در کشور به مرز هشدار رسیده و ممکن است در آینده نزدیک عوارض و خسارت‌های جبران ناپذیری برای جامعه به بار بیاورد. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.