مهم ترین عناوین خبری گروه "بین الملل" که در روز جمعه منتشر شده است موضوعاتي چون:نگراني‌هاي تل‌آويو و اعراب خليج‌فارس از توافق هسته‌اي احتمالي غرب با ایران، ادامه تحريم‌ها عليه ايران تلاش‌ براي تعامل با غرب را تخريب خواهد کرد و... است.

مهمترین عناوین خبری گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران به انتخاب سردبیر مجله شبانه به شرح زیر است:

نگراني‌هاي تل‌آويو و اعراب خليج‌فارس از توافق هسته‌اي احتمالي غرب با ایران

https://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1392/8/30/1765160_436.jpg

آسوشيتدپرس در گزارشي به قلم «برايان مورفي» نوشت:‌هنگامي که جان کري،‌ وزير امور خارجه امريکا،‌ در ماه جاري توقف ديگري در اسرائیل و عربستان داشت، يک مطلب را درباره برنامه هاي واشنگتن در خصوص نزديک شدن به تهران مي شنيد: «به ايران اعتماد نکنيد! تحريم ها عليه اين کشور را تشديد کنيد.»



آماده باش در سنای آمریکا برای تشدید تحریم ایران

در حالی که مذاکرات ایران و کشورهای ۱+۵ در ژنو درباره برنامه هسته‌ای به روز سوم کشیده شده، گروهی از سناتورهای آمریکایی آماده می‌شوند که اگر این دور از مذاکرات به نتیجه نرسید، تحریم‌های بیشتری علیه ایران وضع کنند.


ادامه تحريم‌ها عليه ايران تلاش‌ براي تعامل با غرب را تخريب خواهد کرد

 پيام محسني، پژوهشگران و يکي از تحليلگران سياسي در دانشگاه هاروارد آمريکا، مي نويسد تحريم هاي اقتصادي عليه ايران باعث شرکت اين کشور در مذاکرات هسته اي نبوده است.


پساکی : در صورت عدم نتیجه‌دهی مذاکرات دور تازه‌ای از تحریم‌ها علیه ایران اعمال می‌شود

 جین پساکی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: در صورتی که مذاکرات هسته‌ای گروه 1+5 با ایران در ژنو به نتیجه نرسد، وزارت خارجه آمریکا خود رهبری دور تازه از تحریم‌ها را ضد ایران برعهده خواهد گرفت.


خودرو حامل 500 کیلوگرم ماده انفجاری درلبنان توقیف شد

 ارتش لبنان روز جمعه از توقیف خودرو حامل 500 کیلوگرم مواد منفجره در منطقه بقاع شمالی خبردادند.


جاسوسي‌هاي آمريکا حتي شامل اسرائيل نیز شده است

جاسوسی‌های آمریکا حتی رژیم صهیونیستی را نیز شامل شده است به طوری که آمریکایی‌ها برای جاسوسی از این رژیم اهمیت بیشتری قائل هستند زیرا معتقدند سرویسهای جاسوسی رژیم صهیونیستی همواره مسئولان آمریکایی را زیر ذره بین قرار داده و از آنها جاسوسی می‌کنند.


عوامل انتحاری بیروت لبنانی نبوده‌اند

 منابع قضایی لبنانی اعلام کردند که نتیجه تحقیقات اولیه مشخص کرد که دو بمب گذار انتحاری روز سه شنبه در برابر سفارت ایران لبنانی نبوده‌اند.


22 کشته در انفجار خط لوله نفت در شرق چين

 مقامات محلی چین روز جمعه اعلام کردند انفجار خط لوله نفتی در شرق این کشور دست کم 22 کشته بر جا گذاشت.


چین به ایفای نقش مثبت خود در مذاکرات هسته‌ای ایران برای دستیابی به نتیجه‌ای مطلوب ادامه می‌دهد

سخنگوی وزارت خارجه چین در کنفرانس خبری که روز گذشته برگزار شد تاکید کرد، چین به ایفای نقش مثبت خود در مذاکرات هسته ای ایران برای دستیابی به نتیجه ای ایده آل و مطلوب ادامه خواهد داد.


لاوروف : هرگونه حضور نظامی کشورهای غیر منطقه‌ای در خزر غیرقابل قبول است
"سرگئی لاوروف" وزیر خارجه روسیه روز گذشته (پنج شنبه) اظهار داشت: هر گونه حضور نظامی کشورهای غیر منطقه‌ای در دریای خزر غیر قابل قبول است.


جنگنده‌هاي رژيم صهيونيستي به حريم هوايي لبنان تجاوز کردند

 جنگنده های ارتش رژیم صهیونیستی با پرواز بر آسمان لبنان حاکمیت این کشور و قطعنامه 1701 شورای امنیت سازمان ملل متحد را نقض کردند .


عکس پادشاه بحرين لگدمال شد

 تظاهرکنندگان با راه رفتن از روي عکس پادشاه بحرين عليه او شعار دادند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار