عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: تحریک صادرات به معنای ارزان فروشی داشته های ملی است.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، محمدحسین حسین‌زاده ‌بحرینی در آئین تجلیل از واحدهای صادراتی برگزیده استان خراسان رضوی در تالار اجتماعات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مشهد افزود: آنچه ما در اقتصاد رو به رشد نیاز داریم توسعه صادرات است، با این وجود گاهی به طور اشتباه در مسیر تحریک صادرات قرار می‌گیریم.

وی با بیان اینکه برای حرکت کردن به سمت توسعه باید چشمهایمان را باز کنیم، افزود: یافتن بازار جهانی برای فروش تولیدات محقق نمی‌شود مگر اینکه کیفیت را به تولی بازگردانیم.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: برای توسعه صادرات نباید تنها به تحریک بازار اکتفا نکنیم و به نوعی کالای تولیدی ما باید نشان‌دهنده فرهنگ ما باشد.

وی تاکید کرد: فعالان حوزه اقتصاد را باید سربازان جبهه اقتصادی انقلاب دانست و برای آنها احترام ویژه‌ای قائل شد.

بحرینی با بیان این که در زمینه توجه به توسعه صادرات بحث قابل توجهی مطرح است گفت: باید مسئولان، مجریان و سیاست‌گذاران و کلیه کسانی که در صف فعالیت اقتصادی هستند توسعه صادرات را مورد توجه قرار دهند.

وی از وجود 2 استراتژی اصلی در مسیر توسعه‌یافتگی خبر داد و ابراز داشت: جایگزینی واردات و خودکفا شدن جامعه به عنوان یک طرح در کشورهایی که این مسیر را در پیش گرفته‌ بودند به موفقیت ختم نشد و تجربه تاریخی نشان داد که تنها توسعه صادرات است که به رشد و توسعه اقتصادی می‌انجامد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: اگر نگاهمان تحریک صادرات باشد تمام هم و غم ما به سمت تضعیف پول ملی متمایل می‌شود.

وی با بیان اینکه اولین الزام و پیش‌نیاز برای حرکت موفق ما به سمت توسعه این است که نگاه خود را وسیع‌تر کنیم، متذکر شد: اگر به فتح و تسخیر یک بازار به مثابه یک سرمایه ملی توجه کنیم دیگر حاضر نمی‌شویم سرمایه و سود یک بازار را قربانی کنیم.

بحرینی با تاکید بر اینکه باید کیفیت کالای ایرانی را به جهان اثبات کنیم، خاطرنشان کرد: اگر عمیق و دقیق نگاه کنیم تحریک صادرات یعنی ارزان‌فروشی محصولات داخلی، در صورتی که اگر موفق شویم با حفظ قیمت‌ها صادرات خود را افزایش دهیم آن زمان توسعه اقتصادی را شاهد هستیم. /


برچسب ها: عضو ، کمیسیون ، اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.