عده ای از مسلمانان و یهودیان ایالت نیوجرسی به منظور ترویج درک بهتر از ادیان اسلام و یهودیت در بین پیروان این دو دین، هفته خواهری بین مساجد و کنیسه ها را برگزار کردند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، به منظور نزدیک تر سازی مساجد و کنیسه ها و ترویج درک بهتر از ادیان اسلام و یهودیت در بین پیروان این دو دین، هفته ای با عنوان هفته خواهری بین مساجد و کنیسه ها در شش کشور جهان برگزار شد.

این رویداد توسط فارغ التحصیلان مسلمان و یهودی و اعضاء انجمن بین ادیان «شالوم/سلام» دانشگاه «راتگرز»، «انجمن تفاهم های قومی نیوجرسی» و «مسجد علی» شهر نیوجرسی برگزار شد.

«ویل ایستمن» مدیر اجرایی انجمن تفاهم های قومی نیوجرسی اظهار داشت: متاسفانه امروزه هر دو جوامع مسلمان و یهودی با افزایش احساسات ضد یهودی و ضد اسلامی روبرو هستند.

وی در ادامه افزود: مساجد بسیاری در شهر نیوجرسی توسط اسلام ستیزان تخریب شده اند، و به کنیسه های بسیاری حمله شده و بر روی در و دیوار آن صلیب های شکسته کشیده شده است. ما توسط برگزاری این رویداد درصدد هستیم تا روابط بین مسلمانان و یهودیان را بهبود ببخشیم و به دیگر مردمان نشان دهیم که پیروان این دو دین با یکدیگر دوست و برادر هستند.

«پرویز همدانی» مسئول مسجد علی شهر نیوجرسی گفت: به عنوان یک مسلمان و همچنین یک پزشک در قبال افراد بیمار، فقیر و نیازمند، بدون در نظر گرفتن مذهب، نژاد و قومیت آنان احساس مسئولیت می کنم.

وی افزود: مسلمانان و یهودیان در کتب های آسمانی قرآن و تورات نقاط مشترک بسیاری دارند. اگرچه ما برادران ایمانی نیستیم، اما از لحاظ انسانیت برابر و برادر هستیم. اگر صادقانه بنشینیم و با هم به گفتگو بپردازیم، درخواهیم یافت دلایلی که ما را به هم نزدیک تر و متحدتر می کنند بسیار بیشتر از دلایلی ست که منجر به دوری و ایجاد تفرقه میان ما می شوند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.