هواي اکثر مناطق کشور پنجشنبه و جمعه براساس بررسي نقشه‌هاي پيشيابي "هواشناسي" در اکثر مناطق باراني است.

محمد اصغري کارشناس هواشناسي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت: روز پنجشنبه استان‌هاي ايلام، مازندارن، قزوين، البرز، تهران، سمنان، قم، مرکزي، اصفهان، خوزستان، چهارمحال و بختياري، کهکيلويه و بويراحمد، فارس، بوشهر، يزد، کرمان و هرمزگان در مناطق سردسير شاهد بارش برف و در ساير مناطق اين استان‌ها بارش باران ادامه دارد.

اين کارشناس هواشناسي در خصوص وضعيت جوي کشور در روز جمعه عنوان کرد: طبق بررسي‌هاي انجام شده در روز جمعه آسمان استان‌هاي هرمزگان، کرمان، سيستان و بلوچستان، خراسان‌هاي جنوبي، رضوي و شمالي، يزد، سمنان، تهران، گيلان، مازندران، گلستان و شرق استان اصفهان شاهد بارش به صورت باران هستند.

اصغري عنوان کرد: بيشتر بارشها در روز شنبه در استان‌هاي سيستان و بلوچستان، خراسان‌هاي جنوبي،‌رضوي و شمالي متمرکز و با شدت کمتر در استان مازندران انجام مي‌شود.

وي گفت: از امشب يک جبهه هواي سرد از شمال‌غرب وارد کشور مي‌شود که بيشترين تاثير آن در نواحي شرقي کشور به ويژه استان خراسان‌هاي جنوبي، رضوي و شمالي به صورت افت دما به ميزان بين 10 تا 15 درجه و بارش بصورت باران است.

اصغري درباره‌ي ميزان بارندگي انجام شده در کشور از اول سال زراعي تاکنون عنوان کرد: از اول سال زراعي بيشترين ميزان بارشها به ترتيب متعلق به بندرانزلي با 797 ميليمتر بارندگي کياشهر با 772 ميليمتر و آستارا با 674 ميليمتر باران است که همه‌ي آنها جزء استان گيلان هستند بعد از اين شهرها به ترتيب قصرشيرين در کرمانشاه با 169 ميليمتر بارش، ايوان در استان ايلام با 166 ميليمتر،‌شهر ايلام با 150 ميليمتر، کوهرنگ در استان چهارمحال و بختياري با 148 ميليمتر بارش باران به ترتيب رتبه‌هاي بعدي بارش در کشور را به خود اختصاص داده‌اند.


انتهاي پيام/

برچسب ها: بارش ، باران ، استانها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار