ساری /

چهره علمی و شخصیت ابن شهرآشوب ساروی کم نظیر است

رئیس قوه قضائیه گفت : ابن شهرآشوب ساروی چهره علمی و شخصیت کم نظیری است که در مقالات بسیاری از وی سخن به میان آمده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری، آیت ا... آملی لاریجانی امروز در کنگره بین المللی ابن شهرآشوب ساروی در ساری افزود : ابن شهرآشوب ساروی برای مستندسازی ، فعالیت های زیادی را انجام داده است

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه علمای ما در جامعه امروز باید علامه ابن شهرآشوب ساروی را الگوی خود قرار دهند گفت : معرفی شخصیت این عالم والامقام حرکت پسندیده ای است و علمای ما هم با شناخت سنتها می توانند در انتقال تاریخ نقش موثری داشته باشند.

آیت ا... آملی لاریجانی افزود : علمای مغرب زمین در سنتهای ما دخالت کرده و می خواستند هویت مارا تغییر دهند که انتشار کتاب های ابن شهرآشوب توانست سنت،علم،عمل و هویت ما را تا کنون زنده نگه دارد.

وی با بیان اینکه اثر هنری بزرگان دینی تا کنون ماندگار شده است تصریح کرد : علمای دینی جامعه در ماندگاری این آثار نقش بسیار مهمی داشتند که ابن شهر آشوب ساروی نیز یکی از این علماست.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه برخلاف تفکر مدرن که سنت ها باید فراموش شوند گفت : ما آنچه داریم از گذشته است و باید با استناد به مراجع قابل اعتماد تحول علمی در زمینه های مختلف شویم.

آیت ا... لاریجانی آملی افزود : رشد علمی ریشه در رفتار و پیشینه تاریخی دارد که از سوی علما نقل می شود.

وی با تاکید بر انتقال سنت ها به نسل آینده تصریح کرد : علما وامدار سنتی هستند که به ما رسیده و تعلیم و تربیت بر اساس سنتها نقش می پذیرد.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه تهاجم فرهنگی و بحران هویت از اقدامات غربی ها برای نفوذ به داخل کشور است گفت : ماهواره ها و اینترنتها با پردازش های غربی می خواهند میان نسل جوان امروز و پیشینه تاریخیشان فاصله بیاندازند.

آیت ا... لاریجانی آملی افزود : با برگزاری همایش ها و کنگره ها برای بزرگان دینی و معرفی متون دینی باید احکام الهی را شناخت و سنت ها را به نسل های جوان انتقال داد./س


برچسب ها: چهره ، علمی ، سخن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.