رئیس سازمان سوادآموزی کشور گفت: بیش از 9 میلیون و 715 هزار نفردر گروه سنی بالای شش سال در کشور بی سواد هستند.

 به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بندرعباس باقرزاده امروز در کارگاه آموزشی و توجیهی روسای آموزش و پرورش و مسئولان سوادآموزی مناطق هرمزگان در بندرعباس افزود : استانهای تهران ، مازندران ، سمنان و اصفهان کمترین بی سواد و استانهای سیستان و بلوچستان ، آذربایجان غربی ، کردستان و کرمان بیشترین بی سواد را در کشور دارند.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت : بیش از 3 میلیون و 456 هزار بی سواد در گروه سنی 10 تا 49 سال در کشور شناسایی شده است که باید طبق برنامه برنامه پنجم توسعه تا پایان سال 94 بی سوادی در کشور ریشه کن شود.
باقرزاده راه اندازی بانک اطلاعاتی اسمی بی سوادان ، تهیه شناسنامه تحصیلی شهروندان زیر 50 سال ، تنوع در روش های تدریس ، انسداد مبادی ورودی بی سوادی در مقطع ابتدایی ، توسعه آموزش های فرد به فرد ، افزایش کیفیت آموزش و تغییر کتابهای درسی سوادآموزان را از مهمترین برنامه های برای ریشه کنی بی سوادی در کشور برشمرد.
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان دراین کارگاه آموزشی بااشاره به سرشماری سال 1390 گفت: 89 هزار بی سواد در گروه سنی 10 تا 49 سال در هرمزگان شناسایی شده است .
جم افزود :تا کنون از اینشمار تنها 29 هزار بی سواد شناسایی شده که نبود بانک اطلاعاتی اسمی بی سوادان از مهمترین عوامل کندی شناسایی این افراد است.

وی همکاری همه دستگاههای اجرایی مربوطه را برای شناسایی بی سوادان خواستار شد./س

برچسب ها: یک مسئول ، جمیت ، بی سواد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.