نرخ سواد در استان سمنان نود و هشت و شصت و چهار صدم است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سمنان، معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان با اعلام این خبر گفت: نرخ سواد در استان سمنان نود و هشت و شصت و چهار صدم است.

محمد حسن رضوانی با بیان اینکه امسال بیش ازهزار نفر از افراد 10 تا 49 سال تحت پوشش کلاس های سواد آموزی قرار گرفته اند گفت: ثبت نام از افراد بیسواد و یا کم سواد تا پایان بهمن ادامه دارد.

رضوانی گفت: کلاس های سواد آموزی در قالب طرحهای مختلف از جمله پشتیبان، خود آموز، داوطلب ، واگذاری و حق التدریس برگزار می شود که طرح باسوادی اولیا جدیدترین این طرح
 ها است.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان افزود در این طرح مدیران و معلمان در مدارس اولیا بی سواد و کم سواد را شناسایی کرده اند که تا پایان امسال همه این افراد تحت پوشش سواد آموزی قرار خواهند گرفت.

رضوانی با بیان اینکه سواد آموزان طی حد اکثر دوسال می توانند دوره ابتدایی و انتقالی را بگذرانند و مدرک ششم ابتدایی دریافت کنند گفت: به سواد آموزانی که به صورت خود آموزباسواد شوند670 هزار تومان و کسانی که با شرکت در کلاس های سواد آموزی باسواد شوند 134 هزار تومان به عنوان تشویقی پرداخت می شود.

در مدت 36 سال تشکیل کلاس های سواد آموزی در استان سمنان تا کنون بیش ار 200 هزار نفر از نعمت سواد بهره مند شده اند.

برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.
انتهای پیام/ب

برچسب ها: سمنان ، رتبه اول ، با سوادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.