مدیر آموزش و پرورش فاروج گفت: بر اساس آمارگیری سال 90، میزان باسوادی این شهرستان 91 درصد است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی، حر فاروجی در نشست دهیاران فاروج اظهار کرد: تمام تلاش‌ها باید به سمت انسداد بی‌سوادی سوق داده شود که دهیاران به ویژه در روستاهای محروم می‌توانند در این بخش راه‌گشا باشند.

وی افزود: بر اساس آمارگیری سال 90، میزان باسوادی شهرستان فاروج 91 درصد است که بعد از شهرستان‌های گرمه، جاجرم و شیروان، فاروج در رتبه چهارم استان قرار دارد.

فاروجی با اشاره به اینکه کلاس‌های نهضت سوادآموزی شهرستان در بخش تحکیم برگزارشده است، گفت: تا پایان سه ماهه اول امسال 42 نفر از سوی 15 آموزشیار در طرح برون سپاری آموزش دیده و به زودی از این افراد آزمون گرفته می‌شود.

وی جمعیت بی سواد گروه هدف باقی مانده در شهرستان را بر اساس آمار سال 90، در حدود یک هزار و 400 نفر عنوان کرد و گفت: سیاست آموزش و پرورش بر اساس برون سپاری فعالیت‌های سواد آموزی است و این تعداد هم با برنامه‌ریزی‌های لازم در قالب این طرح آموزش می‌بینند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان فاروج با اشاره به توجه به کسب علم در آموزه‌های دینی گفت: افزایش آگاهی افراد جامعه یکی از بسترهای رشد و توسعه کشور است.

وی اظهار کرد: یکی از نکاتی که رهبر در ابلاغیه سند تحول بنیادین مرقوم داشتند انسداد بی‌سوادی بوده و باید تا پایان برنامه پنجم توسعه بی‌سوادی به صفر برسد.

فاروجی دهیاران را توانمندترین بازوان کمکی برای آموزش و پرورش برشمرد و گفت: تمام تلاش‌ها باید به سمت انسداد بی‌سوادی سوق داده شود که دهیاران به ویژه در روستاهای محروم می‌توانند در این بخش راه‌گشا باشند.
برچسب ها: خراسان ، فاروج ، سواد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.