مهمترین عناوین روز گذشته این صفحه به شرح زیر می باشد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛
فرانس پرس در گزارشی در آستانه مذاکرات ايران و گروه 1+5 در ژنو که از روز چهارشنبه آغاز می‌شود، به اميدها و چالش‌های این مذاکرات پرداخت.
نخست وزير عراق عدم حمله آمريكا به سوريه را به نجات يافتن منطقه از وقوع فاجعه واقعي تعبير كرد و از تغيير روند مذاكرات ايران و غرب خبر داد.
معاون شوراي سياست خارجي آمريکا در مقاله‌ای در روزنامه «يواس‌اي‌تودي» نوشت: دولت اوباما بايد زماني که درمورد توافق هسته‌اي با ايران مي‌انديشد، کاملا هوشيار باشد.
کاخ سفید این خبر را که کانال 10 تلويزيون رژیم صهیونستی گزارش داده بود که ايران و آمريکا قبل از گفتگوهاي کنوني در ژنو گفتگوهاي محرمانه‌اي را برگزار کرده و اين گفتگوها بيش از يک سال ادامه داشته است، تکذیب کرد.
"بارابارا اسلاوين" کارشناس شوراي آتلانتيک در مصاحبه با پايگاه اينترنتي شوراي روابط خارجي آمريکا گفت: احتمال شکل‌گيري يک توافق موقت هسته‌اي بين تهران و گروه 1+5 در مذاکرات آتي ژنو بيش از 50 درصد است.
سي‌ان‌ان گزارش داد دولت آمريکا هنوز نتوانسته است برخي قانونگذاران آمريکا را درباره توافق با ايران متقاعد کند.
روزنامه گاردين نوشت: نخست وزير (رژیم)اسرائيل خواستار تحريم‌هاي بيشتر بر ايران شده است و مي‌گويد به ايران اجازه دستيابي به تسليحات هسته‌اي را براي تهديد موجوديت اسرائيل نمي‌دهد.
در حاليکه اسرائيل ادعا کرده است هواپيماهايش مي توانند طي 21 دقيقه آماده شوند، به پرواز درايند و حمله کنند؛ حزب‌الله لبنان بار دیگ قابلیت‌های بالای خود را نشان داد و توانست روي دستگاه‌هاي الکترونيکي و رادارهای اسرائيل هنگام سخنراني سیدحسن‌نصرالله دبیرکل این حزب، پارازیت بیندازد.
ارتش سوريه ضمن تصرف برخي مناطق در اطراف حلب، به پيشروي هاي خود در مناطق مختلف ادامه مي دهد و همين امر باعث تشديد حملات خمپاره اي مخالفان مسلح به دمشق شده است.
روزنامه الشرق‌الاوسط به نقل از منابع آگاه از تلاش هاي غرب و تهران براي دستيابي به توافق بر سر پرونده هسته اي و احتمال توافق ظرف 6 ماه خبر داد.
منابع خبري از اصابت يك خمپاره به نزديكي ساختمان ستاد مشترك ارتش سوريه در دمشق خبر دادند.
روزنامه هاآرتص نوشت: اختلاف هاي بنيامين نتانياهو، نخست وزير اسرائيل و باراک اوباما، رئيس جمهور آمريکا بر سر ايران نشان مي دهد که تا چه حد نخست وزير اسرائيل با ديدگاه جهاني غريبه است.
شبکه الميادين اعلام کرد ارتش سوريه معبد ماريعقوب را در منطقه قاره آزاد کرد .
شبکه تلويزيوني بي بي سي دقايقي پيش از وقوع تيراندازي جديد در شهر پاريس فرانسه خبر داد.
وزارت امورخارجه عربستان در بيانيه اي آنچه كه روزنامه ساندي تايمز انگليس از اقدام رياض براي دراختيار گذاشتن حريم هوايي به تل آويو براي حمله احتمالي به ايران خبر داده بود را بي پايه واساس خواند.
«دومينيک دوويلپن» وزير خارجه اسبق و نخست وزير پيشين فرانسه در گفتگوي مشترک با شبکه پنج تلويزيون فرانسه(TV5monde) روزنامه لوموند و راديو بين‌المللي فرانسه گفت: به مسئله هسته‌اي ايران، بحران سوريه، سياستهاي خارجي فرانسه و جايگاه اين کشور در جهان امروزي پرداخت.
دفتر رياست جمهوري آفريقاي جنوبي روز دوشنبه وضع جسماني نلسون ماندلا، رئيس جمهور سابق اين کشور را « بدون تغيير اما وخيم » توصيف کرد.
برچسب ها: بین الملل ، عناوین ، خبر ، جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار