روزنامه الشرق نوشت دانشجويان دانشگاه الازهر در اعتراض به محکوميت تعدادي از همکلاسي‌هايشان به زندان تظاهرات کردند و خواستار برکناري شيخ الازهر شدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ،‌ روزنامه الشرق چاپ قطر در پايگاه اينترنتي خود در گزارشي نوشت جمع کثيري از دانشجويان دانشگاه الازهر مصر ديروز در مقابل ساختمان اداري اين دانشگاه تجمع کردند و با سردادن شعارهايي در اعتراض به محکوم شدن 12 تن از همکلاسي‌هايشان به 17 سال زندان به اتهام حمله به دفتر شيخ الازهر در هفته گذشته و "به راه انداختن شورش و اوباشگري" خواستار برکناري شيخ الازهر شدند و او را شيخ العسکر(شيخ نظاميان) توصيف کردند.

اين دانشجويان با صدور بيانيه‌اي تاکيد کردند اين تظاهرات گسترده که هزاران دختر و پسر دانشجوي مخالف کودتاي نظامي در آن شرکت کرده‌اند نخستين فعاليت "آتشفشان خشم دانشجويان الازهر است" که امروز آغاز شده است و در هفته آينده ادامه خواهد يافت. در ادامه اين بيانيه آمده است: اين تظاهرات شگفتي‌هاي قابل توجهي براي کودتاگران و در راس آنها مديريت دانشگاه خواهد آفريد که با ما مانند برده رفتار مي‌کند گويي ما دانشجوياني آزاده نيستيم.

دانشجويان تجمع کننده در مقابل ساختمان اداري دانشگاه الازهر پرچم‌هاي رابعه العدويه، تصاوير محمد مرسي و پلاکاردهايي در دست داشتند که در آنها مطالبي مبني بر درخواست اعطاي آزادي و آزاد کردن زندانيان و در راس آنها جواناني نوشته شده بود که در جريان فعاليت‌هاي مختلف در مخالفت با کودتا بازداشت شده‌اند. اين دانشجويان همچنين شعارهايي در تاکيد بر حمايت از حکومت مشروع رئيس جمهور برکنار شده و "سرنگون باد حکومت نظاميان" و "دانشجويان الازهر خط قرمز هستند" سرمي‌دادند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار