رییس کل دادگستری استان مرکزی گفت: رویگرد دستگاه قضایی استان برخورد قاطع با مسببان آلایندگی هوا و دفاع از حقوق و سلامت مردم است

 حجت الاسلام مظفری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، در حاشیه مراسم تعطیلی 70 دیگ خطوط قدیم شرکت ایرالکو در اراک افزود: همراهی مدیران واحدهای آلاینده در اصلاح و حل معضلات زیست محیطی اصلی اجتناب ناپذیر است .
وی گفت : سلامت منابع پایه زیست محیطی و سلامت مردم ، در روند توسعه نباید فدای تولید بی برنامه شود.
وی افزود : شرکت آلومینیم ایران ( ایرالکو) پرونده 23 ساله زیست محیطی در مراجع قضایی دارد ولی درحال حاضر با رویکرد موثر مدیران، گامهای بلندی را برای رفع و مهار آلودگی برداشته است.
رییس کل داگستری استان مرکزی گفت: مراجع قضایی استان به هیچ وجه با توسعه صنعتی مخالف نیستند اما با شرایط آلودگی هوا، استقرار صنایع پاک و حساسیت حوزه صنعت درقبال موضوعات زیست محیطی از اهمیت بالایی برخوردار است.
حجت الاسلام مظفری افزود : کارخانه آلومینیم اراک یکی از واحدهای بزرگ تولیدی کشور است که در شرایط تحریم نقش محوری در تولید دارد و باید در کنار اثرگذاری در رونق اقتصادی با برنامه زمانبندی مناسب و با بهترین کیفیت معضلات زیست محیطی خود را هر چه سریعتر حل کند.
وی گفت : خریداری تجهیزات با فناوری بهینه برای جایگزینی با دیگهای خطوط قدیم ایرالکو به صورت خوداقدامی از سوی مسوولان این کارخانه، امری مهم در مهارآلاینده های محیطی اراک است که جای تقدیر دارد.
رییس کل دادگستری استان مرکزی افزود : دستگاه قضایی در مراحل جایگزینی این تجهیزات نظارت دقیق بر روند امور را وظیفه خود می داند و تا اتمام این برنامه ها با حساسیت در کنار مسوولان اجرایی و زیست محیطی خواهد بود.
حجت الاسلام مظفری گفت : تقویت فرهنگ مسوولیت اجتماعی درصنعت و حساسیت در قبال آلودگی نیاز شهر آلوده اراک است و خوداقدامی ایرالکو از این منظر اهمیت زیادی دارد.
70 دیگ خط سوم کارگاه احیای واحد قدیم ایرالکو روزیکشنبه با حضور استاندار مرکزی، مسوولان اجرایی، زیست محیطی، قضایی و انتظامی از مدار تولید خارج شد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.