سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه از دستگیری یک باند حفاری غیر مجاز در منطقه «چقاکبود» از توابع شهرستان هرسین خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

نصرت اله سپهر گفت: با هماهنگی نیروی انتظامی شهرستان هرسین و واکنش سریع یگان حفاظت میراث فرهنگی و تدابیر پلیسی، اعضاء باند دستگیر و از آنان وسائل حفاری که شامل طناب، کلنگ، نقشه و ... کشف و افراد به پاسگاه انتظامی بخش هرسین به منظور بررسی بیشتر موضوع و تعیین خسارات وارده تحویل داده شدند.

سپهر یادآور شد: اکیپی از فرماندهی یگان حفاظت میراث فرهنگی و همچنین چند نفر از کارشناسان ارشد باستان شناس از منطقه بازدید و مشخص شد افراد قصد حفاری در این منطقه را داشته و خساراتی به وضعیت طبیعی و محیط زیست منطقه وارد کرده اند.خوشبختانه در این منطقه هیچگونه آثار تاریخی وجود نداشته است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، گفت: در راستای وظیفه ذاتی یگان حفاظت و همچنین صیانت از آثار فرهنگی و تاریخی از طریق دادگاه عمومی بخش بیستون نسبت به تعقیب قانونی افراد دستگیر شده اقدام می شود.

وی افزود: با عنایت به تدابیر اتخاذ شده مبنی بر افزایش اقدامات صیانتی از مواریث فرهنگی و پیشگیری از وقوع جرائم در حوزه یگان حفاظت میراث فرهنگی استان کرمانشاه سرکشی از تپه های تاریخی در روستاها و همچنین خانه های تاریخی به مراتب بیشتر شده است./س

برچسب ها: کرمانشاه ، باند ، حفاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.