رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نوشهر ـ رُویان گفت: در شش ماه نخست امسال 11 فقره چوب قاچاق با مجموع حجم 6/18 متر مکعب از قاچاقچیان در این منطقه کشف و ضبط شد.

شاه حسینی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری افزود: در این ارتباط همچنین 10 دستگاه خودرو و پنج دستگاه اره موتوری متعلق به متخلفان توقیف شد.

وی تصریح کرد: طبق قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها و مراتع، قطع درختان جنگلی حتی واقع در زمین شخصی افراد باید پس از اخذ مجوز قطع از ادارات منابع طبیعی انجام شود.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نوشهر ـ رُویان با اشاره به این که حمل بدون مجوز چوب نیز غیر قانونی محسوب می شود، گفت: این کار برای تشخیص چوب های قاچاق از دیگر چوب ها است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نوشهر ـ رُویان تصریح کرد: در نیمه نخست امسال 82 فقره نشانه گذاری درختان باغی با حجم یک هزار و 832 متر مکعب در حوزه منابع طبیعی نوشهر انجام شد.

شاه حسینی گفت: این نشانه گذاری ها در باغ ها و مستثنیات اشخاص و قطعات 10 هکتاری و همچنین عرصه های خارج از طرح های جنگل داری صورت گرفت.

به گفته وی امسال در مجموع سه حریق در جنگل های منطقه رخ داد که منجر به آسیب دیدن 4/3 هکتار از عرصه های طبیعی شد.

حوزه منابع طبیعی نوشهر ـ رویان با 168 هزار هکتار مساحت دارای 90 هزار هکتار جنگل و 35 هزار هکتار مرتع است و مجموع مساحت آبادی ها و مستثنیات آن نیز در حدود 43 هزار هکتار برآورد می شود./س

برچسب ها: نوشهر ، چوب ، قاچاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.