معاون برنامه‌ریزی استاندار قم از اتمام فاز اول مطالعات آمایش سرزمین استان قم خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان قم، سیدرضا دهناد گفت: مطالعات آمایش سرزمین استان با رویکرد جامع‌نگری، دوراندیشی، کل‌گرایی، کیفیت‌گرایی و سازماندهی فضای استان قم انجام شده است و هدف اصلی آن توزیع بهینه جمعیت و فعالیت در سرزمین است به‌گونه‌ای که هر منطقه متناسب با قابلیت‌ها، نیازها و موقعیت خود از طیف مناسبی از فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی برخوردار باشد و جمعیتی متناسب با توان و ظرفیت اقتصادی خود بپذیرد.

وی ادامه داد: با تاکید استاندار قم موضوع آمایش سرزمین استان قم با مشارکت مدیران دستگاه‌های اجرایی، کارشناسان و نخبگان استان مورد مطالعه کارشناسی قرار گرفته و در 27 جلد با موضوعاتی همچون جمعیت و مهاجرت، صنعت، فرهنگ، زیربنایی، نظام شهری و روستایی، زیارت و گردشگری، کشاورزی، محیط زیست، سازمان فضایی، توانایی‌ها و محدودیت‌های استان و ... تدوین شده است.

معاون برنامه‌ریزی استانداری قم با بیان اهمیت مطالعات آمایش در جهت‌گیری توسعه استان اظهار داشت: این مطالعات به مثابه یک قطب‌نما سیاست، برنامه‌ها و فعالیت‌های دستگاه‌های اجرایی را هماهنگ و هدفد‌ار خواهد کرد به گونه‌ای که منابع دولتی و بخش خصوصی با هم‌افزایی و اثربخشی بیشتر در خدمت آبادانی و پیشرفت استان قرار گیرد./س

برچسب ها: قم ، فاز ، مطالعات ، سرزمین ، پایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.