تبریز/

رها سازی سیاه گوش به دامن طبیعت در شهرستان اهر

سیاه گوش گرفتار شده در روستای چول قشلاقی از توابع بخش مرکزی شهرستان اهر باحمایت دوست داران حیات وحش و اداره محیط زیست به دامن طبیعت بازگردانده شد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی، گفت: این سیاه گوش از خانواده گربه سانان می باشد که در روستای چولقشلاقی گرفتار سگ های گله شده بود که با تلاش یکی از اهالی روستا ( آقای رضا پورنقی ) این حیوان نجات یافته و با هماهنگی لازم با یگان حفاظت محیط زیست اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی و نیروی انتظامی شهرستان اهر و حضور کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست استان این حیوان تحویل گرفته شده و پس از مراقبت های ویژه در طبیعت رهاسازی شد.

جمالی، با بیان اینکه سیاه گوش یکی از گونه های کمیاب و جزء حمایت شده ها می باشد از شهروندان و هم استانی ها خواست در صورت مشاهده اینگونه موارد به یکی از یگان های حفاظت محیط زیست و یا ادارات حفاظت محیط زیست نزدیک و یا تماس با شماره تلفن 1812 خبر دهند.

وی، افزود: زیستگاه این حیوان مناطق جنگلی و بوته زارهای کوهستانی مرتفع و پراکندگی در مناطق کوهستانی البرز از جنوب گرگان تا تهران، الموت ، استان های آذربایجان شرقی و غربی و کوه میمند واقع در منطقه حفاظت شده دنا می باشد/س

برچسب ها: سیاه گوش ، دامن ، طبیعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.