مدیر جهاد کشاورزی گچساران گفت: برداشت محصول ذرت علوفه ای و دانه ای ازدو هزار و 100 هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان آغاز شد.

عطااله مهدی پور در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران یاسوج افزود: بیشتر مراکز تولید محصول ذرت شهرستان در دهستان های ˈامامزاده جعفرˈ،ˈخیر آبادˈ و ˈلیشترˈ قرار دارد.
وی میزان برداشت ذرت دانه ای در هر هکتار را هشت تن و ذرت علوفه ای را 45 تن برآورد کرد و گفت: بیشتر محصول تولید شده به مصرف دامداران شهرستان می رسد و تولید مازاد بر مصرف نیز به استان های همجوار ارسال خواهد شد.
مدیر جهاد کشاورزی گچساران گفت: امسال یک هزارو 900 هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان زیر کشت ذرت دانه ای و مابقی زیر کشت ذرت علوفه ای رفت.
مهدی پور ابراز کرد: در سال گذشته یک هزارو 200 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان زیر کشت ذرت رفت در حالی که این میزان امسال دو برابر افزایش داشته است.
وی خرید تضمینی و توسعه آبیاری بارانی در سال های اخیر را از دلایل افزایش و بالا رفتن تولید محصول ذرت نسبت به سال های گذشته ذکرکرد.
مدیر جهاد کشاورزی گچساران افزود: با توجه به بالا بودن نرخ بیکاری توسعه کشاورزی می تواند نقش کلیدی در ایجاد اشتغال پایدار داشته باشد./س
برچسب ها: برداشت ، ذرت ، مزارع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.