معاون فرهنگی اجتماعی اداره ‌کل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: بیش از 50 برنامه فرهنگی مذهبی در دهه اول محرم در امامزادگان و بقاع متبرکه مازندران برگزار شد.

حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری گفت: ماه محرم برای مذهب شیعه ماه پیروزی و نهضت بزرگ سالار شهیدان امام حسین (ع) است.

وی تصریح کرد: امام حسین (ع) با قیام خود راه نابودی ظالم و شکست ستمکاران را به ملت‌های جهان آموخته است.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه مازندران ادامه داد: برنامه‌های فرهنگی مذهبی در ایام ماه محرم و صفر با هدف تعظیم و تکریم شعائر اسلامی و انتقال پیام عاشورا به نسل جوان برگزار شد.

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های فرهنگی مذهبی متناسب با ماه محرم در امامزادگان و بقاع متبرکه مازندران گفت: توجه ویژه به اجرای فریضه دینی و ارزشمند امر به معروف و نهی از منکر از الزامات جامعه کنونی برای پایداری اهداف دین است.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه مازندران هدف از اجرای برنامه‌های فرهنگی مذهبی را ترویج شعائر اهل‌بیت(ع) عنوان کرد.

حیدری یکی دیگر از اهداف مهم اداره‌ کل اوقاف مازندران را تبدیل بقاع متبرکه به ‏قطب فرهنگی دانست و گفت: استفاده از فضای معنوی آستان مقدس امامزادگان برای انجام امور فرهنگی و دینی از دیگر برنامه‌ها و اهداف این اداره‌ کل در ماه محرم است.

وی افزود: اعزام مبلغان دینی در ماه محرم براساس نیاز و تقاضای شهرستان‌ها صورت گرفت تا مبلغان به تبلیغ در زمینه ویژگی‌های امام حسین (ع) و اهداف عاشورا بپردازند.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: همزمان با ایام محرم نمایشگاه بصیرت عاشورایی در 60 ‏امامزاده استان برگزار شد./ز

برچسب ها: برنامه ، فرهنگی ، مذهبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.