استاندار يزد گفت: ديدارهاي چند روز گذشته با افراد مختلف در استان نشان داد كه واقعا موضوع آب از مشكلات اساسي استان است و از در و ديوار استان يزد فرياد العطش مي‌آيد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران يزد، "سيد محمد ميرمحدي" در نشست هم‌انديشي با مسئولان رسانه‌هاي گروهي استان ادامه داد: پنج رويكرد اصلي براي استان يزد در نظر گرفته شده است كه در اين بين مهمترين رويكرد تامين آب براي مردم استان است.

وي صنعت و معدن با وجود معادن موجود در استان و صنايعي كه با رعايت كامل نكات زيست محيطي مي‌تواند در استان مستقر شود، فناوري و پژوهش با عنايت به توانمندي‌هاي و ظرفيت‌هاي انساني استان و همچنين موضوع بيابان‌زدايي و تثبيت شن‌هاي روان را از ديگر رويكردهاي اصلي استان برشمرد.

ميرمحمدي با اشاره به توسعه گردشگري به عنوان ديگر رويكرد در نظر گرفته شده براي استان، گفت: بايد ساماندهي بافت‌هاي تاريخي استان دنبال شود و تعامل بين مثلث گردشگري كشور يعني استان‌هاي يزد، اصفهان و فارس برقرار شود تا علاوه بر درآمدزايي ملي از طريق اين صنعت، هويت غني ملي و تاريخي اين مرز و بوم به تمام جهانيان معرفي و شناسانده شود.

وي در بخش ديگري از سخنانش خطاب به رسانه‌ها تاكيد كرد: مطبوعات نبايد بازوي دولتي باشند بلكه بايد بازوي مردم باشند چرا كه مردم بازوي دولت هستند و اگر مطبوعات بازوي مردم باشند، مردم نيز بازوي دولت خواهند بود.

وي با توصيه به انعكاس اخبار همراه با تحليل آنها، بر ارتقاء فكر و انديشه و دانش در بين مخاطبان از طريق تحليل‌ها تاكيد كرد و بايد عقلانيت را جايگزين احساسات در جامعه كرد.

استاندار همچنين توصيه كرد: بايد رسانه‌ها نگاه همه جانبه داشته باشند چرا كه با چنين نگاهي مشكلات حل خواهد شد و نگاه يك جانبه تنها بر مشكلات اضافه مي‌كند لذا مطبوعات در قبال همه مردم رسالت دارند و بايد در راستاي منافع ملي حركت كنند.

وي رسالت مطبوعات را سنگين خواند و افزود: بايد توجه كرد كه هدف ما ايجاد تفرقه در بين مردم است يا اين كه مي‌خواهيم در بين آنها ايجاد انسجام و وحدت، آرامش و نشاط كنيم. انتقاد به جاي خودش بسيار محترم است چرا كه اگر نباشد احتمال خطا و انحراف از معيارها وجود دارد.

ميرمحمدي ادامه داد: البته به نظر من هر نوع انتقاد از سوي رسانه‌ها سازنده است چرا كه اگر درست باشد، فرد انتقادشونده بايد خود را اصلاح كند و اگر نادرست باشد نيز مردم به آن رسانه بي‌اعتماد مي‌شوند لذا بايد رسانه خودش را اصلاح كند پس در هردو صورت سازنده خواهد بود.

استاندار يزد در بخش ديگري از سخنانش در رابطه با انتقاد رسانه‌ها از تاخير در عزل و نصب‌ها گفت: تغييرات با تاخير همراه نيست بلكه با تحقيق همراه است چرا كه نتيجه عجولانه تصميم گرفتن را قبلاً ديده‌ايم و معتقديم تغييرات بايد براساس شايستگي‌ها، استعداد‌ها و خلاقيت‌ها و همچنين ويژگي‌هاي فردي اشخاص انجام بگيرد.

گفتني است؛ در اين نشست اصحاب رسانه به بيان ديدگاه‌ها و مشكلات خود و استان يزد پرداختند و در اين رابطه پيشنهاداتي را نيز به استاندار جديد ارائه كردند./ج1

برچسب ها: رسالت ، معیار ، تفرقه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.