مدیر باغبانی جهاد کشاورزی مازندران از پیش بینی تولید 500 هزار تن نارنگی امسال در استان خبر داد.

محمد تقی شکوهی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران ، اظهارداشت: سطح زیر کشت باغ های مرکبات در استان 115 هزار هکتار است که 20 هزار هکتار آن به نارنگی اختصاص دارد.

وی با اشاره به پیش بینی تولید 500 هزار تن نارنگی امسال در مازندران گفت: از این میزان 5 هزار تن ارقام پیش رس و مابقی ارقام میان رس و دیر رس است.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی مازندران یادآور شد: سال گذشته 600 هزار تن نارنگی در استان تولید شده است.

شکوهی با بیان اینکه ارقام پیش رس نارنگی از اواسط شهریور ماه امسال وارد بازار شد افزود: زمانی که این محصول وارد بازار شد از قیمت خوبی برخوردار بود.

وی خاطرنشان کرد: تمام اهتمام ما جهت طولانی شدن فاصله عرضه محصول به بازار ، متعادل نگه داشتن قیمت ها و جلوگیری از افت قیمت محصول است.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی مازندران تصریح کرد: باغداران با انجام عملیات به باغی ، ارتقای سطح دانش فنی باغداران و استفاده از دستاوردهای علمی توانستند فاصله سال آوری را کاهش دهند به طوری که باغداران به تولید پایدار رسیدند.

شکوهی با بیان اینکه در حال حاضر نارنگی به تناسب کیفیت آن از 700 تا 1200 تومان از باغدار خریداری می شود افزود: پیش بینی ما این است این محصول از قیمت خوبی برخوردار باشد.

وی اظهارداشت: با توجه به اینکه سال آینده سال آور نارنگی است توصیه ما به باغداران مازندران این است که بلافاصله پس از برداشت زیر نظر کارشناسان فنی نسبت به تغدیه درختان اقدام کنند تا گل انگیزی را برای درخت در سال آینده تقویت کنند.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی مازندران افزود: همچنین باغداران استان بعد از رفع خطر سرما نسبت به هرس درختان اقدام کنند تا سال آینده شاهد میوه های با کیفیت تری باشیم./ج1

برچسب ها: باغبان ، کشاورزی ، اهتمام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.